فرماندار آبدانان خبر داد

بازدید ۱۰۰ هزار گردشگر از جاذبه‌های تاریخی آبدانان

فرماندار آبدانان گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون، ۱۰۰ هزار گردشگر از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این شهرستان دیدن کرده اند.

به گفته یدالله حاتمی، این تعداد گردشگر با استفاده از ۲۵ هزار وسیله نقلیه سبک از مبادی شرقی و غربی آبدانان وارد شهرستان شده و از اماکن مذهبی و بقاع متبرکه سیدصلاح الدین محمد، جابر انصار، گلزار شهداء ، آثار باستانی دژ پشت قلعه، شهر‌های تاریخی هزاردر و جولیان، مناظر طبیعی عرصه‌های جنگلی دینارکوه، میانه وار، آبشار ماهوته، مجموعه تفریحی سراب آبدانان و دریاچه‌های دوقلوی سیاه گاو بازدید و از جاذبه‌ها و جلوه‌های بی بدیل آن بهره بردند.

او میزان افزایش گردشگران نوروزی امسال نسبت به سال‌های مشابه قبل از دوران کرونا را ۵۰ درصد اعلام کرد و گفت: برای رفاه حال گردشگران و تامین آرامش آن‌ها ۱۲ مکان آموزشی، بوم گردی و مسافرپذیر در سطح شهرستان مهیا و تجهیز شده و تاکنون سه هزار و ۵۰۰ نفر در این اماکن اسکان یافته اند.

فرماندار آبدانان از اجرای موسیقی محلی، توزیع بسته‌های فرهنگی و تحویل نقشه‌های راهنمای مسافران بعنوان برنامه‌های جنبی طی ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود آمار گردشگران نوروزی سال جاری شهرستان آبدانان تا پایان تعطیلات به ۱۵۰ هزار نفر افزایش یابد.

حاتمی با تاکید بر حفظ سلامت مسافران و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: طی این مدت ۱۷ مورد تصادف وسایل نقلیه مسافران نوروزی در شهرستان آبدانان بوقوع پیوسته و ۱۹ نفر نیز مجروح و مصدوم شده اند.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبدانان نیز گفت: از مجموع ۱۸۰ آثار باستانی، اماکن زیارتی و چشم انداز‌های طبیعی این شهرستان تاکنون ۷۶ مورد ثبت ملی شده اند.

مجید اولاد بالاترین آمار بازدیدکنندگان را دریاچه‌های دوقلوی سیاه گاو اعلام کرد و گفت: ایرانگردان علاوه بر شرکت در جُنگ‌های شادی و استفاده از موسیقی محلی و نمایش‌های طنز و پذیرایی از آنان با غذا‌های سنتی و فرآورده عشایری، انواع تولیدات صنایع دستی و آثار هنری هنرمندان شهرستان را نیز خریداری می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.