انصارالله: سیاست‌های آمریکا جنگ را گسترش می‌دهد

رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنرانی ویژه‌ای به مناسبت آغاز ماه رمضان در خصوص دخالت نظامی آمریکا و محاصره مردم یمن صحبت کرده است.

عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن در جلسه‌ای با حضور گسترده علما و رهبران یمن به مناسبت آغاز ماه رمضان، تایید کرد  سیاست‌های آمریکا جنگ را گسترش می‌دهد، بحران ایجاد می‌کند و برای بشریت شر به همراه می‌آورد.

در حالی که محاصره یمن وارد هشتمین سال خود می‌شود، رهبر انصارالله گفت: «سال هشتم با سومین عملیات شکستن محاصره آغاز شد که در سراسر جهان طنین انداز شده است». وی همچنین به ائتلاف سعودی هشدار داد که ابتکار عملی را ک خود او پیشنهاد کرده است را از دست ندهد، چرا که در غیر این صورت «پشیمان خواهد شد».

بدرالدین الحوثی گفت: ائتلاف سعودی برای فرار از مخصمه‌ای که به آن دچار شده، راهی به جز توقف تجاوز، رفع محاصره و پایان اشغالگری ندارد و انصارالله نیز از هیچ کوششی دریغ نکرده و هرگز محاصره را نخواهد پذیرفت. با این حال افزایش قیمت‌ها به ویژه با توجه به کاهش درآمد ناشی از محاصره باعث رنج بسیاری از خانواده‌ها شده است. محاصره یمن از سوی ائتلاف متجاوز یکی از وحشیانه‌ترین و غیرانسانی‌ترین جنایات آن‌هاست».

او در خصوص آماده شدن برای ماه مبارک رمضان همچنین از ثروتمندان و خیران یمنی خواست تا به فقرا و نیازمندان کمک کرده و با دستکاری قیمت‌ها مقابله کنند.

گفتنی است محاصره یمن در سال ۲۰۱۵ و با حضور ناو‌های جنگی عربستان در آب‌های یمن آغاز شد. یک سال بعد نیز آمریکا به این محاصره که تا کنون ادامه داشته است پیوست. این محاصره منجر به گسترش شدید بیماری‌ها، گرسنگی و سوءتغذیه مردم یمن شده است. سازمان ملل  چندی پیش اعلام کرد در سال ۲۰۲۲ از هر چهار یمنی، سه نفر به کمک‌های غذایی وابسته خواهند بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار