لاوروف: آمریکا دیکتاتوری را به دیگران تحمیل می‌کند

وزیر خارجه روسیه گفت که آمریکا می‌گوید برای دیگر کشور‌ها دموکراسی می‌خواهد، اما دیکتاتوری را بر آن‌ها تحمیل می‌کند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هرگز از دیدار با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین خودداری نمی‌کند، مشروط بر اینکه این دیدار‌ها به خوبی تدارک دیده شود.

به گزارش اسپوتنیک، لاوروف در یک کنفرانس مطبوعاتی با شبکه‌های تلویزیونی صربستان با بیان اینکه غرب همواره توجیهاتی برای اعمال تحریم‌ها علیه روسیه پیدا کرده و هدف آن‌ها مهار توسعه این کشور است، گفت: «ما شرکا و متحدان زیادی در جهان داریم و از لحاظ تاریخی بهترین روابط را با چین داریم و با هند، خاورمیانه، آمریکای لاتین و آفریقا داریم و بنابراین انزوای غرب معنا ندارد.»

او تاکید کرد که مسکو فشار تحمیل شده از سوی اتحادیه اروپا بر کشور‌های بالکان را برای پیوستن به تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه می‌بیند و احساس می‌کند.  غرب همواره حقوق حاکمیتی دیگر کشور‌ها را نادیده گرفته است و کشور‌هایی هستند که استقلال خود را رها کرده و به تحریم‌های روسیه می‌پیوندند.

وزیر خارجه روسیه همچنین خاطر نشان کرد که اتحادیه اروپا فشار سیاسی زیادی بر صربستان برای تغییر موضع سیاسی خود و اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه وارد می‌کند و  غرب از این که طرح هایش برای تبدیل اوکراین به کشوری ضد روسیه شکست خورده است، به تحریم کردن مسکو روی آورده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۳:۲۱ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
آمریکا = دیکتاتور
آخرین اخبار