اجرای طرح لوازم سرزندگی برای تعدیل آسیب‌های اجتماعی در اردبیل

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل از رونمایی از طرح ویژه‌ای با عنوان "لوازم سرزندگی" با هدف تعدیل آسیب‌های اجتماعی در این استان خبر داد.

رضا قاسمیان بالا بودن رتبه استان در برخی از آسیب‌های اجتماعی از جمله نزاع ، طلاق و خودکشی را از مهم‌ترین دلایل تدوین این طرح ذکر کرد.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل بخشی از علل این آسیب‌ها را فراتر از مشکلات معیشتی دانست و گفت: لوازم زندگی برای تامین کمیت زندگی و لوازم سرزندگی برای تامین کیفیت زندگی و آرامش است و هرکس برای لوازم سرزندگی وقت بیشتری صرف کند، زندگی باکیفیتی خواهد داشت.

به گفته او، هر فرد به صورت نمادین برای رسیدن به این سرزندگی به سجاده ، کتاب و توپ در معنای عبادت ، مطالعه و ورزش نیاز دارد.

قاسمیان می گوید: نمی‌توان به بهانه وجود مشکلات مالی و معیشتی از خودسازی و سرزندگی غفلت کرد ، اگر قرار باشد پس از حل مشکلات اقتصادی تمام افراد جامعه به این امر توجه شود باید سرزندگی را تا زمان نامعلومی تعطیل کرد.

او تدوین این طرح را در راستای توجه بیشتر به توصیه مهم رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم تحصیل ، تهذیب و ورزش دانست.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: در استان‌هایی که میزان مطالعه (غیردرسی) در آنها بالا است میزان اشتغال نیز بالاست چرا که مطالعه توان تحلیل ، ابتکار و خلاقیت افراد را تقویت کرده و احتمال وقوع کارآفرینی را نیز افزایش می‌دهد.

او به مردم ، فرهیختگان جامعه و مدیران و متولیان برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی توصیه کرد در مراسم و مناسبت‌هایی که دیگران را مورد تقدیر قرار می‌دهند، لوازم سرزندگی را در یک بسته شامل سجاده ، کتاب و توپ به افراد مورد نظر هدیه داده و در زمینه ترویج زمینه‌های سرزندگی نقش‌آفرینی کنند.

قاسمیان می گوید: به تمام مدیران ادارات استان ابلاغ و نظارت می‌شود که در کنار تلاش شبانه‌روزی برای ارئه خدمات و رفع مسائل و مشکلات مردم نسبت به فرهنگ‌سازی لوازم سرزندگی اقدام و گزارش کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.