معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

اجرای طرح‌های بزرگ و تاثیرگذار فرهنگی مستلزم افزایش بودجه است

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی برای سال‌های آینده باید بودجه فرهنگی کشور را افزایش دهند تا شاهد اجرای طرح‌های بزرگ و تاثیرگذار در این بخش باشیم.

سید محمد هاشمی روز دوشنبه در سفر خود به سنندج  گفت: یکی از مباحث مهم و اساسی در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی یعنی تخصیص بودجه که برای انجام هر کار و برنامه بزرگ و تاثیرگذاری نیاز به اعتبار است و بخش فرهنگ و هنر کشور با توجه به ظرفیت‌های فراوانی که دارد نیازمند تزریق بودجه بیشتری است.

 

او گفت: متاسفانه در لایجه بودجه امسال در زمینه بودجه فرهنگی اتفاق بزرگی رخ نداده و بودجه فرهنگی دستگاه‌های اجرایی کشور از ۲.۵ درصد به ۱.۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می گوید: ولی با وجود کاهش تخصیص بودجه فرهنگی اگر طرح و برنامه‌ای ملی و بین‌المللی در استان‌ها تهیه شود بی شک بودجه لازم برای آن را از محل اعتبارات ملی و استانی تامین خواهیم کرد.

 

به گفته هاشمی : اهمیت و تاثیرگذاری برنامه‌های فرهنگی و هنری بر کسی پوشیده نیست و با تمام توان و قوای خود تلاش خواهیم کرد از همه ظرفیت‌های موجود در استان‌ها برای ارتقا حوزه فرهنگ و هنر بهره بگیریم.

 

او گفت: رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۸۸ در سفر به کردستان سخنان گهرباری را در خصوص این استان از جمله «زبان کردی سرمایه ملی است و ایران سرزمین کُرد‌ها است» بیان فرمودند و لذا از برنامه‌های مبتنی بر موضوعات کُردی در راستای عمل به منویات رهبری حمایت خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.