تجمع کامیون‌داران اسپانیایی در اعتراض به افزایش قیمت سوخت+ فیلم

صدها راننده کامیون در راهپیمایی اعتراضی علیه افزایش قیمت سوخت در مادرید، پایتخت اسپانیا شرکت کردند.

کامیون داران اسپانیایی در اعتصابی بی‌سابقه نسبت به افزایش قیمت سوخت و درآمد پایین محصولات کشاورزی، کامیون‌های خود را به سمت مادرید، پایتخت اسپانیا به حرکت درآوردند.

به گزارش یورونیوز، کشاورزان منطقه مادرید همچنین شکایت کردند که قیمت کود که بیشتر آن از اوکراین وارد می‌شد، حدود ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

گفته می‌شود روز جمعه پس از ۱۲ ساعت مذاکره، دولت اسپانیا اعلام کرده که ۰.۲ یورو برای هر لیتر بنزین به کامیون‌داران تخفیف خواهد داد. این طرح که یک میلیارد یورو برای دولت هزینه خواهد داشت، از سوی کامیون داران رد شده است. پس از رد طرح تخفیفی دولت، کامیون داران شروع به مسدود سازی خیابان مرکزی مادرید کردند.

اعتصابات کامیون داران اسپانیایی از ۱۴ مارس میلادی آغاز شده است. مانوئل هرناندز که رهبری اعتراضات را بر عهده دارد به خبرنگاران گفته است اگر کمک‌های دولتی فورا اجرا نشود اعتصاب به طور نامحدود ادامه خواهد داشت.

اعمال چندین بسته تحریمی علیه روسیه که یکی از تولید کنندگان اصلی نفت خام در جهان است، باعث جهش قیمت نفت و افزایش قیمت سوخت شده است. در هفته گذشته نیز میانگین قیمت سوخت در آمریکا به بالای ۴ دلار در هر گالن رسیده که در ۱۴ سال اخیر بی‌سابقه بوده است. همچنین گزارش شده در برخی ایالت‌های این کشور از جمله کالیفرنیا، قیمت بنزین تا ۶ دلار به ازای هر گالن نیز افزایش پیدا کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار