جابه جایی ۲.۵ میلیون نفر سفر دریایی در هرمزگان ثبت شد

از ابتدای تعطیلات نوروزی تا روز گذشته ششم فروردین، ۲ میلیون و ۴۱۸ هزار و ۴۵۲ نفر سفر دریایی از طریق بنادر مسافری در استان به مقصد جزیره های خلیج فارس و بالعکس به ثبت رسیده است.

علی‌رضا محمدی کرجی‌ران  مدیر بنادر و دریانوردی هرمزگان روز یکشنبه  اعلام کرد از آغاز اجرای طرح تسهیل سفرهای دریایی(۲۵ اسفندپارسال) تا پایان ششم فروردین ۲ میلیون و ۴۱۸ هزار و ۴۵۲ نفر سفر دریایی ایمن بین جزایر این استان به انجام رسیده که این میزان جابه جایی مسافر و گردشگر دریایی در ۱۱ روز گذشته نسبت به مدت قبل از شروع ویروس کرونا،۳۴۱ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی، میزان جابه‌جایی شناورهای مسافری و تفریحی طی این مدت را ۷۶هزار و ۶۹ شناور اعلام کرد که نسبت به سال ۹۸ و قبل از شیوع ویروس کرونا،۳۵درصد افزایش را نشان می دهد.

مدیر بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ۲۵ اسفندماه پارسال تا روز گذشته ششم فروردین، ۳۸۳ هزار و ۵۷۸ خودرو به‌طور عمده از طریق بنادر پل و لافت جابه جا شده اند که در این بخش نیز در هم سنجی با دوسال گذشته ۲۵ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

به گفته محمدی کرجی ران، بیشترین تردد مسافران و گردشگران دریایی در روز پنجم فروردین بوده که نمودارهای آماری ثبت ۳۷۵ هزار نفر را نشان می دهند.

رییس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی ستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان گفت: یک‌هزار و ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم در طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۱ برای فراهم کردن شرایط سفر ایمن و رفاه مسافران دریایی مشغول خدمت رسانی می‌باشند.

طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروزی سال ۱۴۰۱، از ۲۵ اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.

به منظور ارتقا ایمنی سفرها نیز ۳۳ ایستگاه همیار ناجی و ۲۴ ایستگاه نجات غریق و غواصی همراه با ۲۰ تیم بازرسی فنی و ایمنی در بنادر مستقر و ۸ فروند شناور تخصصی جستجو و نجات دریایی مسئولیت خدمت رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی را بر عهده دارند.

از ابتدای تعطیلات نوروزی تا کنون، عمده سفرهای دریایی به استان هرمزگان به مقصد جزیره قشم است که با خودروهای شخصی و عمومی از طریق بنادر پل و لافت و توسط شناورهای لندینگ کرافت و همچنین از طریق اسکله شهید حقانی بندرعباس به اسکله شهید ذاکری شهر قشم امکانپذیر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.