خطر بحران‌زای ۳۵۰ رودخانه فصلی در خراسان رضوی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت:۳۵۰ رودخانه فصلی و فعال در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد که اگر به صورت مرتب لایه‌روبی نشوند به یک بحران تبدیل می‌شوند.

 محسن نجات گفت: از فرمانداران خواسته ایم در طرح تفصیلی شهر‌ها به مباحث مدیریت بحران توجه کنند البته در بحث لایه روبی قنوات و ساخت و ساز‌ها در حریم رودخانه‌ها دچار ضعف هستیم.

او گفت: شبکه حل مسائل بحران احصا شده و در حال برطرف کردن است و در بحث آموزش همگانی و تبیین و تشریح مباحث بحران جدی است و پیوست رسانه‌ای نیز باید مدنظر قرار گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد در چند ماه آینده باران‌های فصلی خواهیم داشت که به نهاد‌های مربوطه یک آماده باش و برنامه کوتاه مدت داده ایم.

نجات گفت:برگزاری مانور‌ها بصورت جدی در دستورکار است بطوریکه سال گذشته ۷۰ مانور برگزار شده و پس از آن جلسات تحلیل داده‌ها برگزار و نقاط ضعف و قوت شناسایی شده است.

او  گفت: در بحث فراخوان مانور‌ها و مانور لحظه صفر؛ استان دچار پوست اندازی شده و نگاه استاندار در بازدید‌های میدانی عملیات محور بوده است بطوریکه چندروز پیش در نیمه شب فراخوانی از سوی استاندار صورت گرفت و ارزیابی کاملی از دستگاه‌ها انجام شد و این نشان از نگاه عملیاتی استاندار به موضوع بحران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار