کاهش دید در محور رودبار جنوب به ایرانشهر

رییس مرکز مدیریت راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان از کاهش دید در محور رودبار به ایرانشهر به دلیل بروز طوفان شن و افزایش ریزگرد‌ها خبر داد.

عیسی کریمی گفت:  طبق اعلام سازمان هواشناسی وزش باد نسبتا شدید تا شدید و خیزش گرد و خاک در محور رودبارجنوب به ایرانشهر پیش بینی می‌شود و رودبارجنوب از نظر شرایط جوی در وضعیت سطح نارنجی قرار دارد.

او می گوید: سامانه جوی فعلی و بروز طوفان شن تا پایان روز یکشنبه هفته جاری ادامه دارد.

رییس مرکز مدیریت راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان وزش باد به نسبت شدید تا شدید و خیزش گرد و خاک و طوفان شن را مخاطره این سامانه جوی اعلام کرد و بر رعایت نکات ایمنی  از سوی رانندگان تاکید کرد.

او  گفت: وزش باد و احتمال وقوع طوفان شن و خاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا، افزایش غلظت ریزگرد‌ها و احتمال اختلال در تردد راه‌های مواصلاتی در محور رودبار جنوب به ایرانشهر طبق اعلام سازمان هواشناسی پیش بینی می‌شود از این رو هشدار‌های لازم اطلاع رسانی شده است.

 به گفته کریمی۲۱۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی منطقه جنوب کرمان، مستعد ورود شن‌های روان است و  دستگاه‌های راهداری برای عملیات شن روبی آماده باش هستند. 

او گفت: نیرو‌های راهداری در این محور‌ها، مستقر هستند تا در صورت بروز مشکل به مردم خدمات رسانی کنند.

رییس مرکز مدیریت راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان می گوید: در این شرایط انتظار می‌رود رانندگان ضمن رعایت سرعت مطمئن از عجله در رانندگی، پارک و توقف ناایمن در حاشیه جاده و سبقت غیرمجاز در شرایط کاهش دید بپرهیزند.

او گفت: رانندگان قبل از عزیمت در محور‌های ارتباطی با شماره گیری شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها از وضعیت جوی مطلع شوند و سپس به سمت مبادی ورودی و خروجی جنوب کرمان عزیمت کنند.

 منبع: خبرگزاری ایرنا 

برچسب ها: گردوغبار ، کاهش دید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.