سه شهر خراسان رضوی در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارد

رئیس کمیته اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد از وضعیت نارنجی کرونایی در سه شهر خراسان رضوی و وضعیت زرد در مشهد خبرداد.

محمد پهلوان گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سه شهر کاشمر، کوهسرخ و نیشابور در خراسان رضوی در وضعیت نارنجی کرونایی  و مشهد در وضعیت زرد قرار دارد.

او گفت: سایر شهر‌های استان از جمله بردسکن، بینالود، تایباد، تربت جام، تربت حیدریه، چناران، خلیل آباد، خواف، خوشاب، درگز، رشتخوار، زاوه، سبزوار، سرخس، صالح آباد، فریمان، قوچان، کلات، گناباد، مشهد، مه ولات در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهر استان در شرایط قرمز و آبی قرار ندارد.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر ۳۰۷ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری هستند که سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد از این تعداد ۲۳۵ نفر است.

پهلوان گفت: همچنین طی یک روز گذشته ۱۳۳ بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که از این تعداد ۱۰۲ نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شدند.

او گفت: تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونا و بستری در بخش‌ مراقبت‌ ویژه خراسان رضوی ۹۰ بیمار و سهم دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد از این تعداد ، ۶۷ نفر است، در حال حاضر بیش از یک چهارم بیماران بدحال بستری مبتلا و یا مشکوک به کرونا در استان در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند و بر اساس بررسی‌های انجام شده بیشتر بیماران بدحال، افراد واکسن نزده و یا مبتلا به بیماری‌های مزمن هستند.


بیشتر بخوانید


رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طی یک روز گذشته ۶۰۸ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت و یا اورژانس بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه کردند و عموم مردم در صورت بروز علائم مشکوک به کرونا باید به نزدیکترین مرکز درمانی سطح یک و دو مراجعه و از خود درمانی و مراجعه دیرهنگام پرهیز کنند.

پهلوان گفت: با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، اجتناب از دورهمی ها، استفاده از ماسک و تکمیل واکسیناسیون، مدافعان سلامت را در مهار این همه گیری یاری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار