افزایش تردد های نوروزی و کاهش تصادفات در آذربایجان غربی

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی گفت: از آغاز طرح نوروزی در استان تردد‌های نوروزی ۳۸ درصد افزایش و تصادفات جاده‌ای ۴۰ درصد کاهش یافته است.

سرهنگ حجت مشتاق گفت: از آغاز طرح نوروزی در استان آذربایجان غربی ۵۵۴ مورد تصادف در محور‌های ارتباطی استان گزارش شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

رئیس پلیس راه انتظامی آذربایجان غربی می‌گوید: در این تصادفات ۲۰۲ نفر زخمی شدند و ۱۳ نفر نیز جان خود را از دست دادند که بیشتر تصادفات رانندگی در جاده‌های جنوب استان بوده است.

به گفته وی ۴۳ درصد از علت تصادفات جاده‌ای در آذربایجان غربی در ۱۰ روز گذشته، عدم توجه به جلو هنگام رانندگی و ۲۰ درصد علت تصادفات نیز عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه بوده است.

سرهنگ مشتاق گفت: خستگی و خواب آلودگی، سبقت‌های غیر مجاز، انحراف به چپ و حواس پرتی رانندگان از جمله علل اصلی در عدم توانایی در کنترل خودرو گزارش شده است.

رئیس پلیس راه انتظامی آذربایجان غربی بیشتر تصادفات رانندگی از سوی جوانان رخ داده است و لازم است خانواده‌ها در کنترل جوانان از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

تست الکل و مواد مخدر در تمام پاسگاه‌های پلیس راه آذربایجان غربی

مشتاق از انجام تست الکل و مواد مخدر در تمام پاسگاه‌های پلیس راه استان خبر داد و گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی در استان تست الکل و مواد مخدر به دلیل انجام رفتار‌های مخاطره آمیز از رانندگان اخذ می‌شود.

رئیس پلیس راه انتظامی آذربایجان غربی می گوید: بدون هیچ اغماضی با متخلفان در این زمینه برخورد می‌شود و از ابتدای طرح نوروزی تاکنون تست اعتیاد ۵۴ درصد و تست الکل ۱۵۴ درصد افزایش داشته است و توصیه می‌شود برای جلوگیری از رفتار‌های مخاطره آمیز رانندگان در این زمینه رعایت بیشتری داشته باشند.

طرح نوروزی پلیس راه انتظامی آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور از ۲۵ اسفند ماه آغاز شده و تا روز ۱۴ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.