هوای سرد و یخبندان بر کردستان حاکم می‌شود

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت: از امروز جمعه تا صبح روز دوشنبه هفته آینده یخبندان شبانه و صبحگاهی بر استان بخصوص مناطق شرقی و شمالی حاکم می‌شود.

خسرو سیف پناهی گفت انتظار داریم از روز دوشنبه تا پایان هفته آینده به تدریج میانگین دمای شبانه روزی استان هشت تا ۱۰ درجه افزایش یابد و هوای سطح منطقه گرمتر شود.

او گفت: همچنین از امروز جمعه تا صبح فردا شنبه با توجه به عبور موجی از نیمه غربی کشور، شاهد ابری شدن آسمان، وزش باد نسبتا شدید، در برخی از ساعات رگبار باران، رعد و برق و در ارتفاعات و مناطق سردسیر استان کولاک برف باشیم.

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت: پیش بینی می‌کنیم شدت بارش‌ها در نیمه غربی استان همچون شهرستان‌های مریوان، سروآباد، بانه و غرب شهرستان‌های سقز، دیواندره و کامیاران قابل توجه‌تر باشد که با توجه به این شرایط امکان اختلال در تردد‌های بین شهری و روستایی در این مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

به گفته او: از ظهر روز شنبه تا سه شنبه هفته آینده جو اغلب نقاط استان پایدار بوده و به غیر از افزایش موضعی ابر و وزش باد گاهی اوقات شدید در بعدازظهر‌ها پدیده دیگری نخواهیم داشت.

سیف پناهی می گوید: با توجه به شرایط تشکیل گرد و خاک بر روی عراق و سوریه و انتقال بخشی از آن به نیمه غربی کشور و همچنین شکل گیری گرد و خاک محلی بعلت سرعت وزش باد قابل ملاحظه، کیفیت هوا و دید افقی برای امروز و فردا در سطح استان تا حدودی کاهش می‌یابد.

او گفت: در شبانه روز گذشته روستای سراب شهرک دهگلان با دمای ۶ درجه سردترین و روستای سلین سروآباد با دمای ۱۹ درجه سانتی گراد گرمترین نقطه استان بودند و دمای شهر سنندج نیز بین منفی یک و ۱۸ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامتر‌های هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.