علیرضابیگی: انتخابات الکترونیک به انتخابات بعدی هم نمی‌رسد

عضو کمیسیون امور داخلی مجلس گفت: فکر نمی‌کنم تکمیل زیرساخت‌های انتخابات الکترونیک به انتخابات بعدی هم برسد و همان روش سنتی اجرا می‌شود.

آقای احمد علیرضابیگی گفت: در برخی حوزه‌های رأی گیری انتخابات شوراهای ۱۴۰۰، روش الکترونیکی برگزار شد اما مشکلات بسیاری پیش آمد؛ با قطعی برق و اینترنت، حق بسیاری از مردم ضایع شد. اینترنت کشور مداوم در معرض هجمه است و حتی اینترنت داخلی ما مانند اختلال در سامانه جایگاه‌های سوخت دچار مشکل می‌شود، اگر وسط انتخابات چنین اتفاقی بیفتد، باید چه کرد؟

برخی نمایندگان مجلس می‌گویند اعتبار مالی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم برگزاری انتخابات الکترونیک وجود دارد اما هنوز تکمیل زیرساخت‌ها رخ نداده.

آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب ۲۴ مهر ماه ۱۳۹۵ سیاست‌های کلی انتخابات را ابلاغ کرد که در یکی از بندهای آن تأکید شده تا برای «حداکثرسازی شفافیت، سرعت و سلامت در دریافت و شمارش آراء و اعلام نتایج»، از «فناوری‌های نوین» بهره‌گیری شود.

آقای طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان، ۷ اسفند ماه پارسال گفته این شورا با برگزاری انتخابات الکترونیکی موافق است اما باید «امنیت آراء مردم» تأمین شود.

شورای نگهبان پیش از این هم برای برگزاری انتخابات الکترونیک اعلام آمادگی کرده بود. پیش از انتخابات ۱۴۰۰، آقای کدخدایی سخنگوی وقت شورای نگهبان ۳ اسفند ماه ۱۳۹۹ گفته بود که «هر زمان وزارت کشور زیرساخت‌های برگزاری انتخابات الکترونیک را فراهم کند، شورای نگهبان هم آمادگی اجرای آن را دارد.» او اضافه کرده بود که کشور هنوز به مرحله تأمین زیرساخت‌ها نرسیده.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۴:۰۴ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
بله 22 سال است که امروز و فردا میشود چون دیگر نمیشود توی ان دست برد و هیچ وقت محقق نمیشود
آخرین اخبار