اسکان بیش از ۳۳ هزار گردشگر در اماکن اقامتی کردستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی کردستان گفت: ۳۳هزار و ۷۶۹ نفر گردشگر و مسافر در مراکز اقامتی استان از ابتدای تعطیلات نوروزی تا دوم فروردین‌ماه اسکان داده شدند.

یعقوب گویلیان گفت: این تعداد گردشگر از ابتدای تعطیلات تا دوم فروردین‌ماه سال جاری در مراکز اقامتی رسمی و دارای مجوز استان شامل هتل، مهمان‌پذیر، هتل‌آپارتمان و... اسکان داده شده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: از این تعداد ۶ هزار و ۵۹۲ نفر در هتل‌ها، هزار و ۵۰۳ نفر در مهمان‌پذیرها، ۲۸۵ نفر در هتل‌آپارتمان‌ها، هزار و ۱۶۲ نفر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی، ۱۲هزار و ۳۵۹ نفر در خانه‌مسافر‌ها و هزار و ۵۶۷ نفر در اقامتگاه‌های موقت اقامت داشتند.

گویلیان می گوید: همچنین در این‌مدت چهار هزار و ۹۳۰ نفر در تاسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش و ۴ هزار و ۹۵۷ نفر در سایر مراکز اقامتی اسکان داده شده‌اند.

به گفته او، از ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰تا دوم فروردین‌ماه کارشناسان این اداره‌کل، ۱۴۶ مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی انجام داده اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: با توجه به دستورالعمل ستاد خدمات سفر، برپایی چادر در پارک‌ها و اماکن عمومی سطح شهر ممنوع است و شهرداری‌ها از این کار ممانعت به‌عمل می‌آورند.

گویلیان گفت: نظارت بر تاسیسات گردشگری تا پایان تعطیلات نوروز به‌صورت ویژه ادامه خواهد داشت و هم‌وطنانی که قصد سفر به کردستان را دارند، از مراکز رسمی و دارای مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.