دوومیدانی ایران و شانس کسب ۳ تا ۵ مدال در بازی‌های آسیایی

رئیس فدراسیون دوومیدانی اظهار امیدواری کرد که در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ دوومیدانی کاران ایرانی سه تا پنج مدال کسب کنند.

هاشم صیامی در سفر به کرمانشاه با اشاره به فاصله زمانی شش ماهه تا بازی‌های آسیایی هانگژو چین، گفت: از ابتدای آبان سال گذشته اردوهایمان را در شش شهر کشور آغاز کردیم و چند ملی پوش هم در اردو‌های خارجی هستند.

به گفته صیامی، تمام تلاشمان این است که با حمایت از ورزشکاران ملی پوش در اردو‌های داخلی و خارجی زمینه حضور با کیفیت آن‌ها را در مسابقات فراهم کنیم.

 مسابقات جهانی آمریکا و بازی‌های آسیایی سه رویداد مهم پیش روی دوومیدانی هستند؛ در این راستا طی رایزنی‌های صورت گرفته تلاش شده تا از ظرفیت هیات‌ها و ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها برای حمایت از ورزشکارانی که در بازی‌های آسیایی شانس کسب مدال هستند، استفاده شود.

 با وجود اینکه گفته می‌شود، کرمانشاه در کشتی جایگاه ارزشمندی در ایران دارد، اما در دوومیدانی هم به واسطه قهرمانان بزرگی همچون حسین کیهانی، احسان طهماسبی، مرتضی ناظمی و پژمان یارولی شرایط بسیار خوبی در کشور دارد و دو ورزشکار آن شانس کسب مدال در بازی‌های آسیایی هستند.

آقای صیامی گفت: مجموعا طبق برآورد‌های انجام شده پیش بینی می‌کنیم در بازی‌های آسیایی دوومیدانی ایران بتواند سه تا پنج مدال کسب کند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درخصوص انتقاداتی که طی سال‌های اخیر به دوومیدانی ایران به دلیل تمرکز روی تک ستاره‌ها می‌شود نیز گفت: امسال این رویکرد در فدراسیون تغییر پیدا کرده که در این رابطه هم اکنون از ۷۰ ورزشکار و مربی حمایت می‌کنیم.

براین اساس، اردو‌هایی را در کشور‌های ترکیه، فرانسه و صربستان و شهر‌های کیش، مشهد، تهران، کرمانشاه، ایلام و تهران برای این ورزشکاران در حال برگزاری داریم و تلاش شده به دلیل شرایط کرونایی هر ورزشکار در شهر خودش اردو داشته باشد.

صیامی یکی از مهمترین مشکلات کنونی فدراسیون برای حمایت از ورزشکاران ملی پوش را مسائل مالی به دلیل مشکلات مالیاتی عنوان کرد و گفت: این مشکل نه تنها برای فدراسیون دوومیدانی بلکه برای تعداد دیگری از فدراسیون‌ها هم بوجود آمده و تابحال هم حدود یک میلیارد تومان از حساب فدراسیون ما برای مالیات برداشته شده و دو میلیارد تومان دیگر هم باید بپردازیم که امیدوارم وزارت ورزش و دولت کمک کنند تا این مشکل رفع شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار