مرز رازی، ظرفیتی کم نظیر که همچنان از آن بی نصیب مانده ایم

سرپرست فرمانداری خوی گفت: مرز رازی یک ظرفیت استراتژیک و کم نظیری دارد که همچنان از آن بی نصیب مانده ایم.

ذبیح الله کاظمی در اولین بازدید از پایانه مرز رازی با تاکید بر اتمام پایانه گفت: با وجود ظرفیت‌های بی نظیر مرز رازی خوی، متاسفانه مسوولین کشور نسبت به احیا و بهره گیری این پتانسیل با تعلل عمل نموده اند که در سال جدید باید تمام ظرفیت‌های موجود را برای اتمام طرح‌های نیمه تمام شهرستان بکار بگیریم تا شاهد تسهیل عبور مسافرین و افزایش تردد در این گذرگاه مرزی باشیم.

او می گوید: این مرز با پیشرفت ٩٧درصد آماده افتتاح در اینده نزدیک است، اما باید زودتر از این‌ها شاهد افتتاح آن می‌بودیم که متاسفانه عوامل مختلفی باعث شده است که همچنان از این ظرفیت کم نظیر بی نصیب بمانیم.

کاظمی گفت: برای ایرانیان مسافرت به کشور ترکیه از مسیر خوی ارزانتر از مسافرت به سایر تقاط کشور است که باید در کمرین زمان ممکن زیر ساخت‌های ۲۴ ساعته شدن این مرز را فراهم سازیم.

سرپرست فرمانداری خوی  گفت: نقش مرز رازی در کاهش مسافت زمینی مسافرت به ترکیه، امنیت بیشتر مسیر، کاهش هزینه‌های مسافرت از جمله مولفه هاییست که در سال گذشته بیشترین آمار ثبت نام برای مسافرت به وان و ترکیه از طریق مسیر زمینی خوی به ثبت رسیده بود و باید برنامه ریزی لازم برای افزایش رفاه مسافرین و گردشگران هم در مسیر رازی و هم در شهر خوی صورت بگیرد.

کاظمی می گوید: توجه به تمامی امکانات و استفاده بهینه از همه ظرفیت‌های کشور یکی از رموز موفقیت در راه توسعه است و با تکمیل و توسعه مرز رازی خوی شاهد توسعه اقتصادی، رفاه و درآمد بیشتر خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.