افزایش ۲ برابری مسافران نوروزی در استان اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل از افزایش ۲ برابری مسافران نوروزی ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

نادر فلاحی گفت: مسافران نوروزی ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بر اساس آمار‌های واحد‌های اقامتی، میهمان‌پذیر‌ها و آب‌های گرم معدنی استان اردبیل ۲ برابر افزایش یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل می‌گوید: سال گذشته مجموع مسافران نوروزی استان اردبیل ۱۸۰ هزار نفر بود که امسال این میزان به ۳۶۱ هزار نفر رسیده است.

فلاحی گفت: آمار اسکان در اماکن اقامتی استان اردبیل نیز حدود ۴۶ درصد بیشتر شده است؛ به طوری که تنها از ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ تا اول فروردین ۱۴۰۱ بیش از ۱۲ هزار نفر به این استان سفر کرده‌اند و در واحد‌های میهمان‌پذیر این استان اقامت گزیده‌اند که این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۶ هزار و ۹۷۲ نفر بود.

او با بیان اینکه همه شاخص‌ها از جمله افزایش تردد خودرویی نسبت به سال گذشته موید این موضوع است، گفت: سال گذشته مصرف بنزین از ۲۶ اسفند تا یک فروردین، چهار میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر بود که امسال در مدت مشابه به پنج میلیون و ۷۷۰ هزار لیتر رسیده است که از افزایشی ۳۹ درصدی حکایت دارد.

اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان، آذربایجان‌شرقی و کشور جمهوری آذربایجان همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت یک از محور‌های توسعه این خطه به شمار می‌رود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.