تلاش اروپا برای مقابله با کمبود احتمالی گاز در قاره سبز

نایب رئیس کمیسیون اروپا تایید کرد بروکسل قصد دارد به اتحادیه اروپا بقبولاند ذخایر گاز خود را به ۹۰ درصد برسانند.

ماروس سفکوویچ، نایب رئیس کمیسیون اروپا امروز (سه شنبه) اعلام کرد بروکسل قصد دارد به کشور‌های عضو اتحادیه اروپا بقبولاند تا قبل از ماه نوامبر ()، ذخایر گاز خود را به ۹۰ درصد برسانند و به افزایش قیمت‌های گاز و برق فکر کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، ماروس سفکوویچ پس از برگزاری نشست وزرای امور اروپایی که در بروکسل برگزار شد گفت: ما چارچوبی قانونی ارائه خواهیم داد که هر کشور (عضو اتحادیه اروپا) را وادار کند تا قبل از اول نوامبر، ذخایر گازش را به ۹۰ درصد برساند تا در صورت تحولات جغرافیای سیاسی و زمستان سخت، آمادگی لازم را برای تامین گاز داشته باشد.

پیشنهاد کمیسیون اروپا که روز چهارشنبه به کشور‌های اروپایی ارائه خواهد شد در چارچوب هدف اروپا در کاهش دو سومی خرید گاز روسیه در سال جاری جای دارد. اروپا قصد دارد همزمان و قبل از آغاز زمستان آینده، گاز مورد نیاز خود را از منابع دیگری تامین کند.

واشنگتن پست چندی پیش در گزارشی به نقل از دیپلمات‌های غربی اعلام کرد که حمایت اروپا از ممنوعیت جامع نفت روسیه برای ورود به اتحادیه اروپا، حجم فشار علیه مسکو را افزایش می‌دهد اما  در حال حاضر هیچ توافقی بر سر ممنوعیت ورود نفت خام روسیه از سوی اتحادیه اروپا وجود ندارد و به احتمال زیاد سران کشور‌ها به سرعت به توافق نخواهند رسید.

همچنین گفته می‌شود اعضای اتحادیه اروپا از جمله آلمان، تمایلی به حمایت از تحریم نفت روسیه ندارند و محدودیت‌های تدریجی را ترجیح می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
گاز امریکا. قطر.مصر. و1الی2کشور اروپایی. (ایران هم مثل همیشه بخاطر تحریمهای امریکای بی وجدان ونبود سکوهای پیشرفته و زیر ساختها مثل همیشه دور از غافله هست) ادمهای ساده لوح که فکرمیکنند تحریمها رو روسیه وضع کرده
آخرین اخبار