خانواده‌‌های استادان متوفی و متقاعد دانشگاه کابل ساختمان‌های دولتی را تخلیه کنند

وزارت تحصیلات پاسخگوی مشکلات خانواده‌‌های استادان متوفی و متقاعد دانشگاه کابل نیستند.

شماری از خانواده‌‌های استادان متوفی و استادان متقاعد دانشگاه کابل و تعلیم و تربیت می‌گویند که طالبان به آنان به‌صورت کتبی و شفاهی اخطار داده‌اند تا هرچه عاجل ساختمان‌هایی را که حکومت پیشین به آنان داده بود، تخلیه کنند.

این ساختمان‌ها برای استاد‌های متقاعد و متوفی از سوی حکومت قبلی داده‌شده بود ولی اکنون طالبان می‌خواهند ‌این خانه‌ها را به جنگجویان‌‌شان بدهند.

طالبان گفته‌اند که شما دیگر مستحق این خانه‌ها نیستید چون صاحب‌های این خانه‌ها اکنون استاد برحال نیستند و یا هم متوفی اند.

آنان از برخورد خشونت‌آمیز طالبان و بی‌مسوولیتی مقام‌ها‌ی طالبان شکایت کرده می‌گویند: «این است پاداش ۵۰ سال خدمت به وطن، اکنون که ما نان به خوردن نداریم طالبان ما را با خشونت وادار به تخلیه خانه‌هایمان کردند». 

بعد از مراجعه و داد‌خواهی مکرر، طالبان به آنان گفته‌اند: «طالبان با کسی شوخی ندارد دو روز وقت دارید خانه‌ها را تخلیه کنید در غیر آن از خشونت کار می‌گیریم».

طالبان شماری از این خانه‌ها را قفل زده‌اند. ساکنان این ساختمان‌ها تصریح می‌کنند که چندین‌بار به وزارت تحصیلات و دیگر ارگان‌های طالبان مراجعه کرده‌اند اما کسی حاضر به پاسخ‌گویی و دیدن آنان نیست.

این در حالیست که طالبان در دور نخست حکومتشان نیز ساختمان‌های مذکور را تخلیه کرده و به‌جای آن مدرسه ساخته بودند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار