گردشگران نوروزی به فکر حفاظت محیط زیست نیز باشند

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از گردشگران نوروزی خواست، در گردش‌های نوروزی به مسائل زیست محیطی نیز توجه کنند.

رضا زمانی گفت: با توجه به مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در استان گیلان و غنای طبیعی آن، برای حفاظت و نگهداری آنها، از بهره برداری، شکار و صید غیرقانونی حیات وحش و رستنی‌های بهاری طبیعت پرهیز شود.

به گفته مدیرکل محیط زیست گیلان، جنگل‌ها و درختان ریه‌های طبیعت هستند و چادر زدن و روشن کردن آتش در جنگل ها، مراتع و مناطق طبیعت گردی و سهل انگاری درخاموش کردن آن، خسارت جبران ناپذیری به این ذخایر می‌رساند و تنوع زیستی را به خطر می‌اندازد.

مسافران نوروزی و طبیعت گردان، با جمع آوری زباله‌ها در کیسه‌های مخصوص زباله و رساندن آن به مکان‌های مخصوص جمع آوری زباله، در پاکیزگی طبیعت و حفظ خاک و آب از آلودگی‌ها ما را یاری کنند.

مسافران نوروزی همچنین با معاینه فنی خودرو‌های خود و رعایت نکات محیط زیستی، در تمیز نگهداشتن هوای لطیف بهاری و آلوده نشدن آن با آلاینده‌هایی که سلامتی هموطنان را به خطر می‌اندازد، نقش موثری خواهند داشت.

تمیز کردن خودرو یا ریختن روغن‌های سوخته در آب‌های روان و سطحی، باعث آلودگی جبران ناپذیر این عنصر حیاتی و به خطر افتادن و نابودی آبزیان می‌شود.

یک پارک ملی، ۵ پناهگاه حیات وحش، ۵ منطقه حفاظت شده، ۴ اثر طبیعی ملی، ۶ منطقه شکارممنوع شامل اشکورات - استیل-ناو اسالم - دیلمان و درفک - اژد‌ها بلوچ - جیرنده و سایر مناطق تالابی از غنی‌ترین مناطق ایران اسلامی است که همه ساله شاهد حضور طبیعت دوستان و مسافران نوروزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۴۵ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
مسئولین اداره راهداری و شهرداری های استان گیلان باید پلاستیک رایگان در اختیار مسافران قرار بدهند همچنین باید پاکبانان جاده ای ایجاد شود تا اطراف جاده ها و جنگل ها از زباله پاکسازی شود.