نکات ایمنی ترک منزل در نوروز

کارشناس آموزش سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: شهروندان قبل از ترک خانه از بستن شیر اصلی گاز اطمینان حاصل کنند.

روح الله فدایی گفت: شهروندان قبل از ترک منزل شیر‌های آب را به دقت کنترل و فلکه اصلی آب منزل را نیز قطع کنند تا در صورت خرابی شیر‌ها یا اتصالات لوله‌ها، از هدر رفتن آب و خسارت به ساختمان جلوگیری شود.

او می گوید: کلید‌های اصلی برق را قطع کنید و اگر یخچال و فریزر باید روشن بماند فقط فیوز برق آشپزخانه را روشن نگه دارید و دو شاخه سایر وسائل برقی را از پریز خارج کنید.

 مواد قابل اشتعال مانند کاغذ باطله، روزنامه، نایلون و ... را نباید در اطراف و پشت یخچال یا نزدیکی سیم‌های برق قرار داد و باید از بسته بودن تمام در‌ها و پنجره‌ها و راه‌های نفوذ به داخل منزل اطمینان حاصل شود.

به گفته فدایی شهروندان به هیچ وجه سالمندان، کودکان و افرادی را که به تنهایی قادر به انجام کار‌های خود نیستند یا دچار بیماری‌های روحی هستند حتی در کوتاه مدت در خانه تنها نگذارند.

هنگام خروج از منزل حتماً کلید‌های ساختمان را به یکی از اقوام و یا همسایگان مورد اعتماد بسپارید تا در فرصت‌های مناسب به منزل سرکشی کنند.
خانواده‌ها نسبت به وضعیت جاده و شرایط جوی قبل از سفر اطلاع حاصل و منازل خود را به سیستم‌های اعلام و اطفاء خودکار حریق مجهز کرده و در صورت داشتن این تجهیزات از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.