اسکان ۴۱۲ خانوار در مراکز اسکان فرهنگیان استان همدان

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: ۴۱۲ خانوار در مراکز اسکان مسافران نوروزی استان همدان پذیرش شدند.

محمود نقوی از پذیرش هزار و ۱۲۸ مسافر نوروزی در قالب ۴۱۲ خانوار تا روز گذشته (یکشنبه) در مراکز و پایگاه‌های اسکان استان خبر داد.

به گفته او  براساس آمار ثبت شده در سامانه اسکان فرهنگیان، در این مدت چهار هزار و ۹۰۷ نفرروز در مراکز اسکان فرهنگیان استان همدان، پذیرش و اسکان داده شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: این تعداد مهمان فرهنگی با استقرار در ۵۰ مدرسه و ۲۷۳ اتاق پایگاه‌های اسکان آموزش و پرورش استان همدان از خدمات اسکان این مراکز بهرمند شدند.

نقوی گفت: استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای ارائه خدمات مناسب و رضایت‌مندی مهمانان فرهنگی از اولویت‌های ستاد اسکان فرهنگیان استان همدان است.

به گفته او ۲۲ پایگاه در تمامی مراکز آموزش و پرورش شهرستان‌ها و نواحی آموزش و پرورش استان همدان به عنوان ستاد اسکان مسافران ایجاد و فعال شده.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: ۶ خانه معلم و مراکز آموزشی و رفاهی استان به صورت دایمی و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی آماده پذیرش و اسکان فرهنگیان شده.

نقوی گفت: ۲۳۹ نفر از همکاران فرهنگی در پایگاه‌های اسکان آموزش و پروش مستقر و از ۲۸ اسفند تا ۱۴ فروردین آماده ارائه خدمت به گردشگران (فرهنگی) نوروزی هستند.

او گفت: همه گیری ویروس کرونا طی ۲ سال گذشته موجب تعطیلی ستاد اسکان فرهنگیان استان همدان شده بود که نوروز ۱۴۰۱ با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا، فرهنگیان سراسر کشور می‌توانند با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از امکانات اقامتی موجود استفاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان  کلاس‌های نوع (ج) از چرخه خدمت رسانی ستاد اسکان فرهنگیان استان همدان حذف شده است.

نقوی گفت:برای اسکان فرهنگیان در ایام نوروز، ۹۴ کلاس ویژه، ۹۷۴ کلاس درجه "الف" و ۲۴ کلاس درجه "ب" در این استان تجهیز شده است.

به گفته او کلاس‌های ویژه مجهز به تختخواب تاشو و امکانات رفاهی مطلوب هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: رویکرد ستاد اسکان فرهنگیان، حرکت به سمت اسکان در کلاس‌های ویژه و نوع (الف) است.

نقوی گفت: همه حذف کلاس‌های نوع (ب) در سال آینده حذف و تبدیل همه کلاس‌ها به درجه (الف) ارتقا میابند.

او گفت: پذیرش مسافر برای اسکان به صورت غیر حضوری از طریق سامانه eskan.medu.ir و یا مراجعه حضوری افراد انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان  گفت:  شهر همدان ۲ پایگاه ستاد اسکان فرهنگیان دارد که در چهار راه امیرکبیر و محله سبدبافان واقع شده است.

نقوی گفت: در تمام مناطق آموزش و پرورش استان همدان پایگاه‌های اسکان ایجاد و فعال شده که نشانی آن‌ها از طریق تابلو‌های شهری برای اطلاع مسافران مشخص شده است.

او گفت: هزینه اقامت با توجه به کیفیت اتاق‌ها برای فرهنگیان، کارکنان دولت و سایر افراد (آزاد) نرخ گذاری شده است.

نوروز سال ۱۳۹۸ (پیش از همه گیری کرونا) بیش از ۴۸ هزار مسافر در قالب ۱۲۶ هزار نفر روز در مراکز اسکان آموزش و پرورش استان همدان اسکان داده شدند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.