نماینده سابق سازمان ملل:

بحران اوکراین به وخامت شدید روابط آمریکا و روسیه منجر شده است

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل گفت که بحران کنونی اوکراین هیچ برنده‌ای نخواهد داشت و واشنگتن و مسکو باید شروع به بازسازی روابط خود کنند.

دیپلمات سابق آمریکا در سازمان ملل در خصوص بحران اوکراین و تشدید تنش ها میان مسکو و واشنگتن گفت: «آمریکا و روسیه باید «گزیدن» را متوقف و بازسازی را آغاز کنند. ما خواهان نابودی کامل کسی نیستیم. در این درگیری هیچ کس نمی‌تواند از منافع خود محافظت کند.»

اندرو یانگ با اشاره به پیامد‌های جنگ در اوکراین تاکید کرد که همه طرف‌ها از تشدید روابط متحمل ضرر می‌شوند و توقف درگیری به نفع طرفین خواهد بود. به گفته سفیر سابق آمریکا، خروج شرکت‌های آمریکایی از روسیه نه به نفع مسکو است نه واشنگتن.

۲۴ فوریه (۵ اسفند)، روسیه در واکنش به درخواست جمهوری‌های دونباس برای کمک برای مقابله با تشدید حملات نیرو‌های اوکراینی، عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این عملیات فقط زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار می‌دهد. این وزاتخانه همچنین نیرو‌های کی یف را به استفاده از روش‌های معمول تروریستی، مانند پنهان شدن در محله‌های مسکونی و پشت غیرنظامیان متهم کرد.

آمریکا و متحدانش با اعمال تحریم‌های جامع علیه مسکو از جمله اعمال محدودیت بر بانک مرکزی روسیه، محدودیت در صادرات، قطع کانال سوئیفت و بستن حریم هوایی خود به روی پرواز‌های این کشور، به اقدامات مسکو واکنش نشان داده‌اند. بسیاری از شرکت‌های غربی نیز فعالیت‌های خود در روسیه را به حالت تعلیق درآورده اند.

در مقابل، وزارت خارجه روسیه اعلام کرده که مسکو در حال آماده کردن واکنش خود به تحریم‌های غیرقانونی اروپا و آمریکاست. با این حال، این وزارتخانه اعلام کرد که روسیه هیچگاه از انرژی (نفت و گاز) به عنوان اهرم فشار استفاده نکرده است و شرکت‌های روسی به اجرای تعهدات خود در قبال اروپا ادامه می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۷:۴۹ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
باید هر چه زودتر روسیه از اوکراین خارج شود وتوان ایستادگی آن تحلیل رفته وکم می شوداین جنگ کمتر ازیک ماه دیگر طول میکشد
آخرین اخبار