ابراز امیدواری وزیر اقتصاد برای «اتصال کارتخوان‌ها به سازمان امور مالیاتی»

وزیر اقتصاد آمار داده ۲۰۰ هزار تسهیلات بدون ضامن اعطا شده و ابراز امیدواری کرده با ساماندهی دستگاه‌های کارتخوان، هیچ دستگاه کارتخوان بدون اتصال به سازمان امور مالیاتی فعالیت نداشته باشد.

پرداخت وام زیر ۱۰۰ میلیون تومان بدون دریافت ضامن از نهم بهمن ماه آغاز شد. 

۲۷ دی ماه رئیس‌جمهور دستور داده بود که نوع وثیقه‌گذاری وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان تغییر کند و تسهیلات خُرد آسان‌تر به متقاضیان داده شود.

آقای سید احسان خاندوزی همچنین از نهایی شدن برنامه راهبردی این وزارتخانه در سال ۱۴۰۱ خبر داده و گفته آن را مبنای عملکرد هر یک از سازمان‌های زیرمجموعه وزارت اقتصاد قرار می‌دهد.

این گفته‌های وزیر اقتصاد در جریان حضور معاون اول رئیس جمهور در خزانه‌داری کل کشور است. آقای محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت‌ها اداره کننده و بنگاه دار خوبی نیستند و باید دارایی ها به مردم واگذار شود تا چرخه سرمایه گذاری در کشور راه بیفتند.

او تأکید کرده درآمدهای دولت باید از مسیر خزانه وارد چرخه اداره کشور شود و شفافیت داشته باشد.

در این بازدید، معاون اول رئیس جمهور خواسته از خام فروشی نفت جلوگیری شود و درآمدهای نفتی برای سرمایه‌گذاری مورد استفاده قرار بگیرد.

دولت سیزدهم می‌گوید شرایط خزانه کشور نامناسب بوده و درآمدهای حاصل از فروش در اختیار دولت قرار نمی‌گرفته است. اما حالا مدعی است در سه ماه فروش نفت کشور به بیش از یک میلیون بشکه در روز رسیده و با آزاد شدن بخشی از دارایی‌های مسدود شده در کشورهای دیگر، ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی را بالا برده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۸:۴۴ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
کارتخوان های پزشکان عزیز را فراموش نکند
مخصوصا دندانپزشکان را
انها با جان و دل مالیات می دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
دکتر که از جیبش نمیده از جیب ملت میکشه روی اجرت
چقدر خوش خیال
United States of America
ناشناس
۱۸:۱۷ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
برای پول گرفتن همه امکاناتتون رو بسیج میکنید ماشالا سیری هم ندارید
آخرین اخبار