در گفت‌وگو با نعمتی مطرح شد

تولید دستگاه تنفسی بیماران ریوی برای اولین بار در کشور

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: فناوران ایرانی دستگاه تنفسی بیماران ریوی را برای اولین بار در کشور تولید کردند.

مشکات نعمتی گفت: این شرکت دستگاه تنفسی Cpap با نام تجاری Somno-one Auto و دستگاه کمک تنفسی Bipap با نام تجاری Somno-one St۳۰ را طراحی و به تولید رسانده است.

استفاده از تکنولوژی روز، پردازنده‌ی پرتوان و توربوفن بی صدا، منوی کاملا فارسی و صفحه نمایش رنگی جهت سهولت استفاده، گزارش گیری کامل روند درمان بر روی کارت حافظه، الگوریتم هوشمند آلارم و اعلان هشدار به کاربر از ویژگی‌های این محصول است.

این دستگاه با توجه به تکنولوژی به روز و انطباق با استاندارد‌های بین المللی و قیمت رقابتی محصولات فوق قابلیت صادرات را به کشور‌های زیادی دارد. با ایجاد فشار هوای مثبت در مجاری تنفسی از طریق یک ماسک علاوه بر باز نگه داشتن مسیر‌های هوایی، به تهویه ریه کمک می‌کند و جز دسته‌ی ونتیلاتور‌های غیر تهاجمی رده بندی می‌شود. این دستگاه در درمان بیماری‌های ریو‌ی نظیر COPD، OHS، hypertension Pulmonary و نیز درمان اختالالت تنفسی حین خواب نظیر OSA کاربرد دارد.

او می‌گوید که ایران برای اولین بار  و بعد از چین، آمریکا، آلمان، فرانسه واسترالیا به این فناوری نوین دست یافته است. دستگاه تنفسی این شرکت دانش بنیان علاوه بر اینکه نسبت به نمونه خارجی ویژگی‌های بسیار خوب و بارزی دارد، به صورت میانگین تا ۴۰% از مشابه وارداتی آن ارزانتر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار