دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان یزد خبرداد؛

پیش بینی ۳۵ هزار نفر ظرفیت اسکان در استان یزد برای نوروز ۱۴۰۰

احمد آخوندی از آمادگی کامل استان برای میزبانی از مسافران نوروزی خبر داد.

احمد آخوندی گفت: امسال ۳۵ هزار نفر ظرفیت اسکان به صورت رسمی در استان پیش‌بینی شده است. 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان  یزد گفت: امسال ستاد خدمات سفر موافقت کرده تا سفر‌های نوروزی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی انجام شود و پیش بینی شده استان یزد با خیل عظیمی از مسافران نوروزی همراه باشد.

آخوندی گفت: تاکنون ۸۰ درصد هتل‌ها تکمیل و ۶۰ درصد بوم گردی‌ها نیز رزرو شده که در هر شهرستان پنج حسینیه و سه سالن ورزشی هم تدارک دیده شده است.

او با بیان این‌که امسال برای اولین بار تکلیف اسکان مسافران نوروزی در بدو ورود به استان یزد روشن می‌شود، گفت:‌امسال برای اولین بار مرکز پاسخگویی ۲۴ ساعته راهنمای مسافران و اسکان نوروزی کشور در استان یزد راه‌اندازی می‌شود.

آخوندی با بیان این‌که اولویت استان اسکان مسافران نوروزی در اقامتگاه‌های رسمی است، افزود:‌در صورت تکمیل ظرفیت به سراغ اسکان مسافران در مدارس می‌رویم.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گفت:‌ از فردا جمعه ورود خودرو و موتورسیکلت به بافت تاریخی و جهانی یزد ممنوع می‌شود و فقط ساکنین محلات بافت تاریخی در ساعات مشخص با خودرو شخصی وارد بافت می‌شوند.

آخوندی گفت:‌ برای امنیت مسافران نوروزی در بافت تاریخی هم قرار است از ظرفیت نیرو‌های مردمی و بسیج استفاده شود.

او در خصوص سرویس‌های بهداشتی در بافت جهانی یزد‌ گفت:‌۲۱ سرویس بهداشتی در مساجد و اماکن عمومی در محل بافت فعال و نظافت می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت: آموزش و پرورش استان یکی از شش استانی در کشور است که برای اقامت مسافران نوروزی اعلام آمادگی کرده و این نشان از عزم جدی استان برای میزبانی از مسافران است که در این رابطه از سوی اموزش و پرورش بیش از ۲۷۰ مدرسه آماده شده است.

آخوندی همچنین گفت: امسال ۱۰۰ نفر از راهنمایان گردشگری در ۲۴ نقطه گردشگری استان به صورت دو شیفت با لباس‌های متحدالشکل تهیه شده از دستبافته‌های بومی مستقر و مسافران را راهنمایی می‌کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار