اخراج دیپلمات‌های روسیه از چند کشور اروپایی

رسانه‌های بین‌المللی اعلام کردند چند کشور اروپای شرقی و حوزه بالتیک در اقدامی هماهنگ، اقدام به اخراج دیپلمات های روسیه کردند.

در پی افزایش فشار به روسیه از سوی کشور‌های اروپایی، سه کشور از کشور‌های حوزه بالتیک در شرق اروپا با غیرمطلوب خواندن دیپلمات‌های روسیه، مجموعا ۱۰ تن از آنها را اخراج کردند.

بر اساس گزارش المیادین، وزارت خارجه لیتوانی ۴ دیپلمات، لتونی ۳ دیپلمات و استونی نیز ۳ تن از دیپلمات‌های روسیه را غیرمطلوب خواند و سپس به آن‌ها فرصت دادند تا چند روز آینده این کشور‌ها را ترک کنند.

این درحالی است که سفارت روسیه در بلغارستان امروز (جمعه) اعلام کرد که این کشور ۱۰ دیپلمات روس را عنصر نامطلوب اعلام کرده و از آن‌ها خواسته است تا «صوفیه» پایتخت بلغارستان راترک کنند. سفارت روسیه در صوفیه نیز در این خصوص اعلام کرد اخراج دیپلمات‌های این کشور یک اقدام تهاجمی آشکار از سوی بلغارستان است و مسکو به آن پاسخ خواهد داد.

وزارت خارجه روسیه نیز با اشاره این اقدمات تاکید کرد که به همه این موارد غیرموجه که موجب اخراج دیپلمات‌های روسی شده است، پاسخ مناسب خواهد داد.

در همین راستا ساعتی پیش نیز پارلمان اروپا ورود دیپلمات‌ها و کارکنان روسیه به ساختمان‌های خود را ممنوع اعلام کرد. رئیس پارلمان اروپا با صدور بیانیه‌ای در این باره ادعا کرد: از امروز مانع ورود دیپلمات‌های روسیه و بلاروس به محوطه پارلمان اروپا می‌شویم. ما جایی برای کسانی که به دنبال تخریب نظام دموکراتیک هستند نداریم.

روز چهارشنبه گذشته نیز روسیه پس از ۲۶ سال از شورای اروپا اخراج شد. این تصمیم که یکروز بعد از درخواست روسیه برای خروج از این سازمان گرفته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
پوتین داره غرق میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
انزوای روسیه بیشتر شده
آخرین اخبار