مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان:

طرح آرامش بهاری در ۸ بقعه شاخص استان کردستان برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: طرح آرامش بهاری از ۲۸ اسفندماه تا ۱۳ فروردین ماه در ۸ بقعه متبرکه شاخص استان کردستان برگزار می‌شود.

 حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کاروند در خصوص برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ایام نوروز با عنوان «طرح آرامش بهاری» گفت:  امسال برای دوازدهمین سال طرح آرامش بهاری از ۲۸ اسفندماه تا ۱۳ فروردین ماه در ۸ بقعه متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان می گوید: برنامه‌های طرح آرامش بهاری در سه حوزه خدماتی و رفاهی، فرهنگی و مذهبی و اطلاع رسانی و تبلیغات اجرا خواهد شد. همچنین در حوزه خدماتی و رفاهی، نظافت و آراستگی بقاع متبرکه جهت میزبانی از زائرین، تعطیل کردن فعالیت‌های عمرانی و آماده سازی فضا‌های اسکان صورت خواهد گرفت.

او گفت: این برنامه در بقاع متبرکه امامزاده پیر عمر (ع) و قرآن متبرک نگل شهرستان سنندج، امامزاددگان هاجر و سارا (س)، جعفر (ع) دلبران و سید جلال الدین (ع) باباگرگر شهرستان قروه و امامزادگان عبدال‌ها، اسماعیل و محمد (ع) و بقعه شیخ فاضل گروس (ره)، شهرستان بیجار برگزار خواهد شد.

 

به گفته او: برگزاری مراسم لحظه تحویل سال و برپایی خیمه معرفت در بقاع شاخص با هدف معرفت افزایی به زائرین و ایجاد فضایی شاد برای کودکان، برپایی دفاتر مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی و برپایی نمایشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی در بقاع متبرکه از برنامه های در نظر گرفته شده این اداره کل در حوزه فرهنگی و اجتماعی است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: بیش از ۱۵ روحانی و مبلغ در بقاع متبرکه مجری طرح جهت فعالیت‌های فرهنگی از جمله اقامه نماز جماعت همکاری دارشته و مراسم ویژه روز جمهوری اسلامی ۱۲ فروردین و مراسم‌های فرهنگی در ۱۳ فروردین همزمان با روز طبیعت در بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری اجرا می‌شود.

 

او گفت: هماهنگی با صدا و سیما جهت تهیه گزارش‌های خبری، تهیه مستند گزارشی از فعالیت‌های آرامش بهاری، گزارش تصویری از فعالیت‌ها، چاپ بروشور و نقشه، دعوت از خبرنگاران جهت انعکاس فعالیت‌ها، تهیه اخبار و ارسال آن در رسانه‌ها و فضای مجازی از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در این حوزه است.

کاروند گفت: در قالب طرح قرار دوازهم، بسته‌های معیشتی، بهداشتی، فرهنگی در ۱۲ فروردین توزیع می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.