طرح ترافیکی انتظامی نوروز ۱۴۰۱ در لارستان

رزمایش طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۱ با هدف تسهیل در تردد و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و مهمانان نوروزی در جنوب فارس آغاز شد.

سرهنگ یدالله هوشمندی فرمانده پلیس راه جنوب استان فارس گفت: این رزمایش با هدف تسهیل در تردد، انتظام بخشی به عبور و مرور و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و مسافران نوروزی با حضور سازمان‌های امدادی و خدماتی از جمله اورژانس، هلال احمر، آتش نشانی راهداری، راه و شهرسازی و پلیس از ۲۵ اسفندماه شروع شده است و تا پایان ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ ادامه دارد.

به گفته او، در جاده‌های جنوب استان فارس به دلیل همسایگی لارستان با استان هرمزگان و بنادر و گمرکات جنوبی و همجواری با جزایر قشم و کیش و همچنین آب و هوای مناسب لارستان و جاذبه‌های زیاد این منطقه شاهد افزایش تردد‌ها هستیم.

سرهنگ هوشمندی گفت: در هر شهرستان با هماهنگی اداره راه و شهرسازی ۲۰ نقطه از نقاط پر تصادف و مستعد حادثه با نصب بنر و تابلو برای آگاهی دادن به رانندگان به ویژه رانندگان غیر بومی مشخص شده است.

فرمانده پلیس راه جنوب فارس گفت: بیش از ۴۰ تیم گشت محسوس و نامحسوس پلیس چهار هزار و ۹۰۰ کیلومتر از جاده‌های شهرستان جنوبی استان فارس را که تحت پوشش قرارگاه پلیس راه جنوب استان فارس هستند تحت نظر دارند و با تخلفات رانندگی حادثه‌ساز که جان و سلامت افراد را به خطر می‌اندازد، بدون اغماض برخورد قاطع قانونی می‌شود.

او گفت: در مدت اجرای این طرح، گشت‌های کنترل سلامت پلیس راه فعالیتی شبانه‌روزی دارند تا در صورتی که راننده‌ای مشکوک به مصرف مواد مخدر یا مواد روانگردان باشد از آن‌ها تست گرفته شود و چنانچه نتیجه تست مثبت باشد طبق قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، راننده به مدت ۶ ماه از رانندگی محروم خواهد شد.

سرهنگ هوشمندی گفت: علاوه بر این کنترل رانندگان ناوگان عمومی به ویژه ناوگان مسافربری به صورت ویژه در دستور کار پلیس است و همکاران پلیس راه در قالب مسافر بر رفتار ترافیکی رانندگان اتوبوس نظارت نامحسوس خواهند داشت.

فرمانده پلیس راه جنوب فارس گفت: تیم‌های گشت پلیس مجهز به دوربین‌های کنترل سرعت هستند و نسبت به کنترل سرعت خودرو‌ها به صورت ویژه اقدام خواهند کرد و با متخلفان بدون اغماض برخورد قاطع قانونی خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.