رضایت اصناف از بازار آجیل و خشکبار نوروزی مشهد

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آجیل و خشکبار مشهد از رضایت اصناف از بازار آجیل و خشکبار نوروزی این کلانشهر خبر داد.

علیرضا ارزانی ممقانی گفت: نرخ این محصول در مقایسه با سایر اقلام پرمصرف و مورد تقاضا در روز‌های پایانی سال به هیچ وجه گران نیست و مردم هم خرید خوبی از آجیل و خشکبار دارند به نحوی که رضایت فروشندگان را دربر داشته است.

امسال نرخ ارز نوسان زیادی نداشته و تقریبا تثبیت شد، این موضوع ثابت ماندن قیمت آجیل و خشکبار را نیز در پی داشت لذا هم اینک قیمت این کالا در بازار مناسب است.

او گفت: اگر قیمت آجیل و خشکبار در ظاهر گران به نظر می‌رسد به دلیل کاهش ارزش پول کشور و افزایش تورم است، ایران قیمت جهانی این محصول را کاهش داده و آجیل و خشکبار کنونی در بازار به هیچ وجه گران نیست.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آجیل و خشکبار مشهد گفت: میانگین مصرف آجیل و خشکبار در پذیرایی عید ۳۰ گرم است و با توجه به قیمت کالا‌ها در بازار، می‌توان خرید آجیل و خشکبار را باصرفه‌تر از باقی اقلام مورد نیاز برای پذیرایی در عید دانست.

ارزانی ممقانی گفت: امسال در آستانه نوروز مردم خرید بهتری از آجیل و خشکبار نسبت به سال‌های گذشته که کرونا مانع دید و بازدید‌های عید شده بود، داشته اند، هرچند بضاعت اقتصادی مردم توانایی آنان را برای خرید زیاد این محصول کاهش داده است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آجیل و خشکبار مشهد گفت: هم اینک صاحبان برخی از واحد‌های این صنف در هفت نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در مشهد حضور یافته اند و آجیل و خشکبار خود را با قیمت کمتر از میانگین بازار عرضه می‌کنند.

او گفت: همچنین ۲۴ واحد صنفی از ۸۰۰ واحد صنفی زیر پوشش اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار مشهد نسبت به نصب بنر متحدالشکل و فروش فوق العاده این محصول اقدام کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.