آملی لاریجانی: دولت در آستانه نوروز بیشتر برای معیشت مردم تلاش کند

رئیس‌مجمع تشخیص‌مصلحت‌نظام گفت: مردم انتظار دارند دولت بر قیمت‌ها به‌ویژه مایحتاج ضروری نظارت داشته باشد.

آیت الله آملی لاریجانی در آخرین جلسه امسال مجمع گفت: انتظار مردم این است که نظارت دولت بر قیمت‌ها تشدید شود و با افراد سودجویی که در این ایام نوروز با سوءاستفاده از نیاز‌های مردم برای تامین نیاز‌های خود، در صدد منفعت طلبی و فشار بر مردم هستند برخورد لازم صورت گیرد.

پیش‌تر نیز حجت‌الاسلام رئیسی، رییس جمهور آذر امسال بر نظارت دقیق و به هنگام بر قیمت‌ها و کنترل بازار تاکید کرد و گفت: لازم است روند نظارت بر قیمت کالاها به ویژه اقلام ضروری و معیشتی مردم تشدید شود تا شاهد افزایش قیمت نباشیم.

هم چنین به دنبال توجه دولت بر نظارت به قیمت ها، حجت الاسلام رئیسی در جلسه  ۵ دی هیأت وزیران دستور داد تا همه دستگاه‌ها نظارت موثری بر قیمت‌ها داشته باشند.

بر این اساس مثلا دولت با ایجاد قرارگاه محصولات کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی، با وجود تامین و عرضه برنج ایرانی با قیمت های تنظیم بازاری در حال توزیع بیش از ۲۰ هزارتن گوشت منجمد در سطح کشور است.

همچنین دولت با تامین بیش از ۴۰ هزارتن سیب درختی و پرتقال در تلاش است تا عرضه این محصولات با قیمت های مناسب تنظیم بازاری نزدیک ۲۰ درصد زیر قیمت صورت بگیرد.

اما رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از این جلسه، از اظهارات نامناسب برخی نمایندگان درباره نظرات اعضای هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون مصوبه مربوط به صنعت خودرو، انتقاد کرد.

همچنین در این جلسه، مجمع تشخیص مصلحت نظام نظر مجلس در خصوص طرح دو فوریتی اصلاح ماده ۲۰۶ قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را منطبق با مصلحت تشخیص نداد و لذا نظر شورای نگهبان مورد تایید قرار گرفت.

براساس این طرح، مخاطب تذکر نمایندگان مجلس از جمله رئیس جمهور و وزرا موظف بودند حداکثر ظرف یک ماه به تذکر مربوطه پاسخ دهند و آن را در سامانه قانونگذاری و نظارت ثبت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۱۶:۴۱ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
اقای لاریجانی بهترین وبزرگترین لطفی که میتوانی به مردم کنید اینست که کاری به انها نداشته باشد .تابحال مشکلی رو حل نکردید ترا بخدا بی خیال مردم باشید کافی است
Iran (Islamic Republic of)
عباسی کیشی
۱۴:۳۴ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
شما هم معلوم شد طرفدار حزب حسن روحانی هستی وگرنه نظر و متن ارسالی مرا نمایش میدادی خیلی متاسف شدم که انتقاد منو پخش نکردی این نوع برخورد زیبا نیست .
Iran (Islamic Republic of)
عباسی کیشی
۱۰:۰۹ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
ساعت خواب جناب لاریجانی عزیز ... این رئیس جمهور مثل اون رئیس قبلی نیست که فقط شعار بدهد ایشان در عمل ثابت کرده است که حامی مستضعفان جامعه هست و خواهد بود این تذکرات و بیشتر از اینها را باید به حسن روحانی میگفتید که هشت سال مردم را بدبخت کرد .
Germany
ناشناس
۰۸:۳۹ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
شما پول ها پس بده همه چیز درست می شد
آخرین اخبار