تستی برای تشخیص استرس در موقعیت‌های مختلف

به کمک یک روش تست، به خودتان امتیاز دهید و از شدت استرس خود در موقعیت‌های مختلف باخبر شوید.

متخصصان قلب تشخیص داده اند که استرس حاد و مزمن می‌تواند باعث حمله قلبی شود. متخصصان گوارش بیماران مبتلا به زخم و سندرم روده تحریک پذیر را می‌بینند که تحت استرس شعله ور می‌شوند. بازیگران اصلی در تمام این شرایط استرس و رژیم غذایی وغدد فوق کلیوی هستند.

در موقعیت‌های تصمیم گیری و حساس غدد فوق کلیوی به سختی در حال پمپاژ هورمون‌های آدرنالین (اپینفرین) و کورتیزول هستند.

اگر بازار سهام به شدت پایین بیاید و ترس از فقر در کمین ما باشد، آدرنالین و کورتیزول بالا می‌روند. حتی اگر رئیس ما بخواهد که یک کار  در زمانی غیرممکن انجام شود، آدرنالین و کورتیزول بالا می‌رود. این‌ها اتفاقاتی هستند که منجر به استرس می شوند.

تاثیر خطرناک‌تر بر غدد آدرنال ما استرس مزمن است. دکتر هولمز و راهه مقیاسی را ارائه کردند که نشان می‌دهد رویداد‌هایی در زندگی ما غیرقابل اجتناب هستند که می‌توانند منجر به استرس مزمن شوند. مقیاس هولمز-راهه امکان یک سیستم نقطه‌ای را بر اساس شدت استرس فراهم می‌کند.

به عنوان مثال:

فوت همسر ۱۰۰ امتیاز
طلاق ۷۳ امتیاز
جدایی زناشویی ۶۵ امتیاز
مدت زندان ۶۳ امتیاز

اگر در این مقیاس نمره بالاتر از ۱۵۰ کسب کنید، ۵۰ درصد احتمال دارد که در طول سال به بیماری مبتلا شوید. اگر نمره بالاتر از ۳۰۰ بگیرید، ۹۰ درصد احتمال خطر ابتلا به بیماری‌ها را دارید.

چگونه از ابتلا به بیماری‌ها جلوگیری کنیم؟

اکنون، هیچ یک از ما نمی‌توانیم از سختی‌های زندگی دوری کنیم، اما راه‌هایی وجود دارد که بتوانیم استرس بیشتری را تحمل کنیم تا در معرض بیماری نباشیم.

ابتدا سعی کنید مشکلات را به عنوان یک چالش ببینید و راهی برای فعال بودن در پاسخ پیدا کنید. عبارت: "شما نمی‌توانید امواج را متوقف کنید، اما می‌توانید موج سواری را یاد بگیرید" را  به خاطر بسپارید.

کنترل را در دست بگیرید به این معنی است در مورد کار‌هایی که می‌توانید برای کاهش یا تطبیق با وضعیت جدید انجام دهید، برنامه داشته باشید.

در بررسی مشاغلی که به عنوان استرس‌زاترین هستند، کنترل‌کننده‌های خطوط هوایی در نظر گرفته می‌شد و مشخص شد که نمرات استرس بالاتری نسبت به خلبانان واقعی خطوط هوایی دارند، زیرا آن‌ها نتوانستند الگوی پرواز را کنترل کنند، فقط توصیه‌هایی را ارائه کردند و خلبان کنترل نهایی را در اختیار و به همین دلیل استرس کمتری داشت.

منبع : سایت میچل مدیکال گروپ

برچسب ها: استرس ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار