لاوروف: اکثر کشور‌های جهان از روسیه حمایت می‌کنند، اما تحت فشار آمریکا هستند

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که آمریکا بر مقامات اوکراینی نفوذ زیادی دارد و کشور‌های جهان تحت فشار آمریکا نمی‌توانند از روسیه حمایت کنند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با مولود چاوش اوغلو، همتای ترک خود، اعلام کرد که مسکو آماده پیدا کردن راهی برای تضمین امنیت روسیه، اوکراین و اروپا، به جز گسترش ناتو هستیم.

به گزارش اسپوتنیک، لاوروف در اظهارات خود با اشاره به اینکه روسیه آماده مذاکرات با اوکراین در آینده نزدیک است، اعلام کرد که مذاکره بین کشور‌ها آسان نیست، اما امید به مصالحه وجود دارد. هیچ سلاحی در اوکراین که تهدیدی برای روسیه باشد، نباید وجود داشته باشد، اما مسکو آماده است در مورد آن دسته از سلاح‌هایی که تهدیدی برای این کشور نباشد با کی‌یف به توافق برسد.

او در ادامه به دخالت‌های آمریکا در این جنگ اشاره کرد و گفت: «روسیه برای حل هر چه سریعتر بحران اوکراین به منفعت آمریکا اهمیت نمی‌دهد، ولی واقعیت این است که آمریکا بر مقامات اوکراینی نفوذ زیادی دارد. آمریکا به دلیل دشمنی با روسیه به چین، ترکیه و دیگر کشور‌ها فشار می‌آورد و تقریباً همه کشور‌های اتحادیه اروپا به استثنای فرانسه قبلاً تحت تأثیر آمریکا قرار گرفته اند. اکثر کشور‌های جهان از روسیه حمایت می‌کنند، اما تحت فشار آمریکا هستند.»

وزیر خارجه روسیه همچنین عنوان کرد که وضعیت بی طرفی اوکراین در مذاکرات و در کنار الزامات تضمین‌های امنیتی مورد بحث قرار می‌گیرد، اما مشکل تنها بی طرفی اوکراین نیست، بلکه استفاده از زبان روسی و آزادی بیان نیز مهم است.

لاوروف در پایان اعلام کرد که مسکو و آنکارا در حال آماده شدن برای برگزاری دیداری راهبردی در سطحی عالی بین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در آنکارا هستند.

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه نیز با تاکید بر اینکه آنکارا از ابتدای بحران اوکراین موضع روشنی داشته است، اعلام کرد که به قوانین پایبند است و با توجه به روابط خوب این کشور باروسیه و اوکراین، برای یافتن راه حل تلاش خواهد کرد.

او در ادامه از تعهد مسکو برای عدم عبور کشتی‌های جنگی از تنگه بسفر و داردانل قدردانی کرد و  گفت که ترکیه تمام تلاش خود را برای تسهیل مذاکرات بین روسیه و اوکراین انجام خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Israel
ناشناس
۲۰:۲۷ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
اگه واقعا اینطوریه کشورهای جهان باید دسته جمعی سرشون رو بذارن زمین بمیرن چون آدم مرده باشه بهتر از اینه که برده باشه
Israel
ناشناس
۲۰:۲۵ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
اگه واقعا اینجوریه خاک بر سر کشورهای جهان
Israel
ناشناس
۱۹:۱۸ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
پس یه شهر آمریکا رو بزن تا بشینه سر جاش
آخرین اخبار