معاون اقتصادی رئیس جمهور مطرح کرد

شهدا برای شهادت لحظه شماری می‌کردند

 معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: شهدا لحظه شماری می‌کردند که شهید شوند چون ما به فلسفه کربلا اعتقاد پیدا کردیم.

آقای رضایی در مراسم بزرگداشت شهدای عملیات بدر و شهید تجلایی در تبریز گفت: یاد و خاطره شهدای آذربایجان و انسان‌های شریف و فداکاری که به ایران آبرو و عزت دادند را گرامی می‌داریم. شهید تجلایی بزرگواری که در دفاع مقدس نقش بزرگی داشت، اما کمتر در مورد این نقش در ایران صحبت شده است.

 همسر ایشان مانند یک شمع ایستاد و سوخت و میراث بزرگ این شهید که فرزندان ایشان بود را حفظ کرد. همسر شهید تلاش‌های زیادی بعد از شهادت ایشان داشت و مثل علی گمنام بود.شهدا لحظه شماری می‌کردند که شهید شوند چون ما به فلسفه کربلا اعتقاد پیدا کردیم.

 رضایی می گوید در دفاع مقدس با حضور رزمندگان، شهادت جایگاه خودش را پیدا کرد.برای خیلی‌ها سوال است که چرا این‌ها عاشق شهادت هستند؟ این شهدا، زندگی، خانواده و شهادت را دوست داشتند، از امامشان در کربلا شنیدند. شهدا اوج زندگی خودشان را شهادت می‌دانستند و شهید تجلایی خانواده تشکیل داده بود و فرزندانی داشت تا آنها، راه ایشان را ادامه بدهد.

به گفته  معاون اقتصادی رئیس جمهور گریه مادران بعد از شهادت به خاطر ناراحتی نبود و فرزندان دوم و سوم را هم برای جنگ می‌فرستادند.

رضایی می گوید ایران امروز به اقتدار رسیده و امنیت دارد جنگ‌های که اخیراً اتفاق افتاده آمریکایی هایی که از اوکراین حمایت می‌کردند نشان دادند که فقط در زبان بود.

شهید علی تجلایی محصول مکتب اسلام و انقلاب است

به گفته  معاون اقتصادی رئیس جمهور شهید علی تجلایی محصول چنین مکتبی است و کار‌های بزرگی هم کرده است، من نقش شهید تجلایی در سوسنگرد را به مقاومت مردم تبریز در مشروطه تشبیه می‌کنم، زیرا در سایر شهر‌ها مشروطه شکست خورد، اما در تبریز مردم هفته‌ها مقاومت کردند و کمبود غذا و نان را تحمل کردند، اما دست از مقاومت برنداشتند.

رضایی می گوید همین اتفاق در سوسنگرد رخ داد و این بار قهرمان ستارخان نیست و شهید علی تجلایی است، عراق به کشور حمله کرده و چند شهر سقوط کرده و سوسنگرد محاصره شده است. در شهر فقط ۱۵۰ نفر به فرماندهی شهید تجلایی باقی مانده و جنگ ادامه پیدا می‌کند کسی که این گروه‌ها را فرماندهی می‌کند یک فرمانده تبریزی به نام شهید تجلایی است.

 معاون اقتصادی رئیس جمهور می گوید شهید تجلایی خدا را ارباب می‌دانست نه آمریکا و اعتماد به نفس داشت. توکل به خدا، اعتماد به نفس باید در جامعه اوج پیدا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار