معرفی کتاب؛

آثار نمایشنامه‌نویسان ایرانی را در «اجرای ویژه» بخوانید

انتشارات کتاب نیستان کتاب «اجرای ویژه» اثر صادق عاشورپور را منتشر کرد.

کتاب «اجرای ویژه» اثر صادق عاشورپور در انتشارات کتاب نیستان منتشر شد. این اثر پنج نمایشنامه را دربرمی‌گیرد که اثر نمایشنامه‌نویسان صاحب سبک ایران هستند. هرکدام از آنها از نظر فرم و مضمون دغدغه‌های قدیمی و جذاب نویسنده را برای اعتلای وسعت فکر مخاطبان هنر نمایش جستجو می‌کنند.

نویسنده تلاش می‌کند با تدابیری جذاب فضای نمایشنامه را به فضایی کنایی و زمینه‌ای برای خلق جهانی خاص، انتزاعی و در عین حال انتقادی تبدیل کند.

نمایش گوشه‌هایی از نابسامانی‌های اجتماعی، نوع زیست و تفکر انسان در بستر آن تنها یکی از زیرشاخه‌های مفهومی است که در نمایشنامه‌های عاشورپور رصد و ردیابی می‌شود.

نگارش نمایشنامه‌ای برمبنای هنر نمایش سنتی ایران و جهان به نام «کچلک بازی» یکی از جذاب‌ترین بخش‌های کتاب است. از «کچلک بازی» با عنوان دنیای نمایشنامه نویسی مدرن ایران یاد می‌شود. نمایشنامه‌ای عروسکی بر مبنای قهرمانی به نام کچل که به نظر می‌رسد مبنای خلق نمایش و شخصیت نمایشی عروسکی پهلوان است. کچلک با لودگی‌ها و طنازی هایش در قالب عروسکی با مجموعه‌ای از بند‌ها از بالا توسط هنرمند به حرکت درمی آید و تلاش می‌کند زشتی‌ها و سیاهی‌های پیرامونش را با زبانی طنز بیان کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار