در پی بالا گرفتن اعتراضات فلسطینیان در نابلس

نیرو‌های رژیم صهیونیستی در حالت آماده‌باش قرار گرفتند

در پی شهادت دو نوجوان فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست و بالا گرفتن اعتراضات در نابلس ارتش این رژیم در حالت آماده‌باش قرار گرفت.

شبکه خبری المیادین اعلام کرد امنیت هوایی و سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در حالت آماده باش قرار گرفته اند. این آماده‌باش پس از آن صورت گرفت که دیروز ارتش رژیم صهیونیستی دو نوجوان را در نابلس به شهادت رساند.

وزارت بهداشت فلسطین صبح روز سه‌شنبه اعلام کرد که نیرو‌های رژیم صهیونیستی در حملات جداگانه‌ای در کرانه باختری اشغالی دو فلسطینی را به شهادت رسانده اند و تعدادی دیگر را زخمی کردند.

وزارت بهداشت گفت که «نادر رایان» ۱۶ ساله در حمله‌ای به اردوگاه آوارگان «بالاتا» در شهر نابلس در شمال کرانه باختری مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد و سه فلسطینی دیگر زخمی شدند. یک فلسطینی دیگر به نام «علا شیحام» که حدوداً ۲۰ سال داشت نیز در اردوگاه آوارگان «قلندیه» در خارج از بیت المقدس کشته شد. این وزارتخانه گفت که شش فلسطینی دیگر در قلندیه مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

پلیس مرزی شبه‌نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نیرو‌های این رژیم هنگام دستگیری افراد، مورد حمله مردم قرار گرفته‌اند.

شامگاه دیشب نیز، پس از حمله ارتش رژیم صهیونیستی به نابلس در شمال کرانه باختری، سربازان رژیم صهیونیستی چند فلسطینی را با گلوله‌های پلاستیکی زخمی کرده و از گاز اشک‌آور استفاده کردند.

منابع محلی گفتند چندین جیپ ارتش اشغالگر را همراهی کردند که با چند اتوبوس آمدند و جاده‌ها را به روی فلسطینی‌ها بستند. آن‌ها افزودند که تهاجم منجر به تظاهرات فلسطینیان شده است.

تشکیلات خودگردان فلسطینی که در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده است، حملات رژیم صهیونیستی را محکوم کرد. فلسطینی‌ها عملیاتی از این دست را وسیله‌ای برای حفظ یک اشغال نظامی تقریبا ۵۵ ساله می‌دانند.

اسرائیل کرانه باختری را در سال ۱۹۶۷ در جنگ خاورمیانه به تصرف خود درآورده و تا امروز اشغال کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار