تفکر پشت میزنشینی و غفلت از مهارت آموزی عامل بیکاری مزمن

استاندار کرمانشاه تفکر پشت میزنشینی و غفلت از مهارت آموزی را عامل بیکاری مزمن در کرمانشاه دانست و گفت : تفکر اقتصادی و مهارت آموزی در محیط‌های دانشجویی و دانش آموزی باید تقویت شود.

بهمن امیری مقدم گفت : نشست‌های اداری باید برای کارآفرینان و تولیدکنندگان امیدآفرین و راهگشا باشد، وگرنه برگزاری این جلسات هیچ دستاوردی برای مردم ندارد.

به گفته استاندار کرمانشاه سال ۱۴۰۱ سال بسترسازی برای شکوفایی تولید و اشتغال در کرمانشاه است کارگروه دایمی اشتغال و سرمایه گذاری به منظور تسهیل‌گری و رفع موانع در مسیر تولید و اشتغال باید در تمامی دستگاه‌ها و ادارات تشکیل شود.

کار و اشتغال و رفع موانع تولید و سرمایه گذاری باید تبدیل به دغدغه دائمی مدیران شود.

سرمایه‌گذاران مورد تکریم قرار گیرند فرهنگ قدردانی از کارآفرینان در بین ادارات و دستگاه‌ها باید جایگزین حسادت‌ها و مانع تراشی‌ها شود.

تفکر پشت میز نشینی و غفلت از مهارت آموزی عامل بیکاری مزمن در کرمانشاه است باید فکر اقتصادی در محیط‌های دانشجویی و دانش آموزی تقویت شود و همزمان با پایان دوران تحصیل، هر جوان یک مهارتِ کاربردی و اشتغال آفرین را هم فراگرفته باشد.

علاوه بر تدوین سند یکساله اشتغال، ضرورت دارد سند چهار ساله اشتغال استان با تفکیک سهم هر دستگاه، همراه با شرح اولویت‌ها و وظایف مربوطه تدوین شود.

سهم بانک‌های خصوصی و دولتی در بخش تولید در کارگروه اقتصادی باید مشخص و بر نحوه در اختیار قرار دادن آن برای کارآفرینان، نظارت شود. سهم اتاق بازرگانی از جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی باید کاملا مشخص و قابل نظارت و پیگیری باشد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.