خطیبی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شکوفایی اقتصادی در گروی اعتماد مردم به دانشگاه‌ها پدید می‌آید

معاون مالی وزارت علوم گفت: اگر افراد به دانشگاه‌ها اعتماد کنند، شکوفایی اقتصادی و تولید محصول باکیفیت در تراز استاندارد‌های روز دنیا پدید می‌آید.

علی خطیبی گفت: طبق تاکیدات رهبری، صنایع بزرگ کشور باید دانش بنیان شوند. اگر بتوانیم ارتباط علمی و معنا دار را بین دانشمندان و دانشگاهیان ایرانی با صنعت برقرار کنیم، آن وقت شاهد شکوفایی بخش صنعتی و اقتصادی خواهیم بود.

یکی از بزرگ‌ترین صنعت‌های داخل کشور، صنعت خودرو سازی است و ارتباط آن با دانشگاه باعث تقویت صنعت خواهد شد.

او گفت: در راستای دانش بنیان شدن صنعت خودروسازی، جامعه آموزش عالی کشور آمادگی کامل دارد و پتانسیل‌های موجود در دانشگاه‌ها را در اختیار شرکت‌های دانش بنیان، پارک‌های علم و فناوری و صنایع قرار خواهیم داد.

به گفته وی پردیس فناوری ایجاد خواهد شد که پارک علم و فناوری است؛ چرا که رشته‌های دانشگاهی زیادی در خودرو می‌توانند نقش ایفا کنند.

رشته‌هایی مانند مکانیک، مگاترونیک، الکترونیک، برق و ... مرتبط با صنعت خودروسازی هستند و امروزه صنایع خودروسازی با قطعات ایسیوخودرو مشکل دارند؛ چرا که وارداتی هستند، اما دانشگاه‌ها با دریافت اعتماد صنعت می‌توانند نیاز فناورانه آن‌ها را رفع کنند.

خطیبی گفت: فواید ارتباط صنعت و دانشگاه به جامعه منتقل خواهد شد و آن‌ها از علم دانشگاه آگاه می‌شوند. در نتیجه محصول باکیفیت‌تر در تراز استاندارد‌های روز دنیا و شکوفایی اقتصادی پدید می‌آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار