امیرعبداللهیان: روسیه هیچ مانعی برای رسیدن به توافق نیست

وزیرخارجه کشورمان در نشست خبری با سرگئی لاوروف گفت: هیچ ارتباطی میان تحولات اوکراین و مذاکرات وین وجود ندارد.

آقای امیرعبداللهیان با اشاره به  گفت : هیچ عاملی خارجی نمی تواندمانع همکاری ایران و روسیه یا سایر کشورها شده یا در مسیر توافق وین و رسیدن به نقطه پایانی تاثیر منفی بگذارد.

به گفته وزیرخارجه ایران، آنچه در وین نقش تعیین کننده دارد، نگاه واقع بینانه آمریکا در روزها و هفته های پایانی رسیدن به نقطه توافق است.

اشاره رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان به جنجال رسانه های غربی و آمریکایی پس از اظهار نظر وزیرخارجه روسیه است. سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه ۱۴ اسفند در نشستی خبری خواستار تضمینی کتبی از دولت آمریکا در مقابل تحریم‌های واشنگتن در موضوع اوکراین برای تجارت و همکاری نظامی-فنی آزاد با ایران شده بود.

برخی رسانه‌های غربی این درخواست روسیه را به سهم خواهی این کشور از مذاکرات تعبیر کرده بودند.

دو روز بعد نیز لوان جاگاریان، سفیر روسیه در تهران گفت از صحبت‌های لاوروف سوء برداشت شده و  از مردم ایران خواست که به اظهارات رادیو‌های بیگانه مانند رادیو فردا گوش ندهند.

اما امیرعبداللهیان در نشست خبری خود پس از گفت‌وگو با لاورف گفت بر راه حل سیاسی در حل موضوع اوکراین تاکید داریم و براین اساس دیشب وزیر خارجه اوکراین از من خواست این پیام را به آقای لاورف منتقل کنم که اوکراین خواهان توقف جنگ و استفاده راه حل سیاسی است.

وزیر خارجه کشورمان در پایان این نشست ابراز امیدورای کرد نشست زودهنگامی را در تهران با استقبال از آقای لاورف جهت همکاری های بیشتر شاهد باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار