آشنایی یک سوم غرق شدگان در سدهای هرمزگان با فنون شنا!

رییس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان گفت: یک سوم قربانیان غرق شدگی در سدها و رودخانه ها از کسانی بودند که به طور کامل با فنون شنا آشنایی داشتند.

حجت توحیدی گفت: دریاچه سدها به علت موقعیت خاص خود نظیر توپوگرافی کاملا نامشخص و همچنین به دلیل باتلاقی بودن آن، مکان بسیار خطرناکی برای شنا کردن است و احتمال مرگ و غرق شدن در آن بسیار بالا است.

لغزندگی حاشیه مخازن و بندهای انحرافی، ناپایداری بستر دریاچه‌های پشت سد، وجود اشیا و اجسام مختلف، مکش جریان‌های سنگین در زیر آب، دمای سرد و عمق زیاد از اصلی‌ترین دلایل غرق‌شدن در سدها به شمار می رود.

رییس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان گفت: بسیاری از رودخانه‌ها با وجود ظاهری آرام بسیار خطرناک و عمیق هستند به نحوی که فرد بعد از چند قدم جلو رفتن در رودخانه متوجه عمق زیاد آن و گرفتار گرداب می شود و از همین رو توصیه می کنیم شهروندان بدون اطلاع از وضعیت رودخانه هرگز برای شنا در آن اقدام نکنند.

به گفته او در دریاچه های استان  غریق نجات وجود ندارد و همین امر موجب می شود در صورت بروز حادثه غرق شدگی، احتمال مرگ بسیار بیشتر باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.