سایه رکود، همچنان بر بازار پوشاک مشهد

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد از رکود بازار پوشاک در واحد های صنفی خبر داد.

جواد مفیدی گفت: اکنون بخش قابل توجهی از واحد‌های صنفی زیر پوشش این اتحادیه در فروش فوق‌العاده نوروزی شرکت کرده‌اند، اما همچنان رکود بر بازار پوشاک حاکم است.

 تاکنون چنین رکود سنگینی در بازار پوشاک مشهد آن هم در آستانه عید نوروز سابقه نداشته است که دلیل اصلی آن هم قیمت بالای پوشاک و قدرت اندک مردم برای خرید است.


او گفت: طرح "نمایشگاهی به وسعت ایران" توسط اتاق اصناف در مشهد به اجرا گذاشته است که حدود ۹۵۰ واحد صنفی فروشنده پوشاک مجری این طرح شده‌اند و این واحد‌ها با نصب بنر‌های متحد الشکل "فروش فوق العاده" اجناس خود را با ۱۵ تا ۲۰ درصد تخفیف کمتر از نرخ نرم بازار به فروش می‌رسانند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد گفت: قیمت انواع پوشاک نسبت به سال گذشته در این شهر دو برابر شده که ناشی از افزایش قیمت تمام شده تولید است، در کنار این هزینه‌های جانبی تعداد اصناف نیز افزایش زیادی یافته و اکنون دخل و خرج آن‌ها با هم همخوانی ندارد.

مفیدی گفت: در شرایطی که قیمت پوشاک تولید داخلی افزایش یافته و بضاعت مردم برای خرید آن سیر نزولی داشته است، قاچاق پوشاک خارجی و عرضه آن در بازار مزیت پیدا کرده که این زنگ خطری برای تولید داخلی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار