افزایش قیمت شیرینی در آستانه نوروز

رئیس اتحادیه صنف شیرینی‌ساز، شیرینی فروش و کافه قنادی مشهد از کاهش خرید شیرینی با فرا رسیدن ایام عید خبر داد.

محمد فرزانی گفت: بازار فروش شیرینی نوروزی در مشهد به دلیل گرانی آن همچنان در رکود به سر می‌برد و امیدی به رونق آن نیست. هم اکنون قیمت هر کیلوگرم شیرینی دست کم ۴۰ هزار تومان است و بیشتر مردم توان تهیه و خرید شیرینی را ندارند.

صنف قنادان مشهد با به خدمت گرفتن ۱۲ هزار نفر بیشترین اشتغال را در بین سایر صنوف این شهر ایجاد کرده است.

او گفت: اگر بازار شیرینی آخر سال در مشهد مانند سال‌های گذشته بود باید از پنج روز مانده به عید نوروز، صفی از خریداران مقابل قنادی‌های معروف مشهد تشکیل می‌شد.

رئیس اتحادیه صنف شیرینی‌ساز، شیرینی فروش و کافه قنادی مشهد گفت: با روغن کیلویی ۸۰ هزار تومان، آرد کیلویی ۱۲ هزار تومان، شکر کیلویی ۲۱ هزار تومان و سایر اقلام اصلی گران برای تهیه کیک و شیرینی، قیمت تمام شده شیرینی افزایش یافته است و مردم توان خرید آن را ندارند.

فرزانی گفت: با همت شهرداری و اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در هفت نقطه از این شهر برپا شده و شیرینی سازان نیز غرفه‌هایی در این نمایشگاه در اختیار گرفته اند و برای رفاه حال مردم کم بضاعت، هر کیلو شیرینی را به قیمت تمام شده آن عرضه می‌کنند.

او گفت: به همکاران شیرینی ساز در مشهد اعلام شده است که هر صنفی که تمایل به فروش فوق العاده و عرضه شیرینی به قیمت پایین‌تر به مردم دارد می‌تواند در طرح اتاق اصناف مبنی بر "نمایشگاهی به وسعت ایران" برای عرضه شیرینی با قیمت مناسب اقدام کند، اما هنوز استقبالی از سوی این صنف انجام نگرفته است.

رئیس اتحادیه صنف شیرینی‌ساز، شیرینی فروش و کافه قنادی مشهد گفت: مدتی قبل شکر در بازار مشهد کم بود و به اندازه کافی در اختیار شیرینی سازان قرار نمی‌گرفت، اما با همت سازمان جهاد کشاورزی استان، اخیرا هزار و ۴۵۰ تن شکر به این صنف اختصاص یافته، اما مصرف شکر قنادان بیش از این است.

فرزانی گفت: شرکت‌های پخش به اندازه کافی روغن را توزیع نمی‌کنند و این موضوع بر فعالیت قنادان تاثیر گذاشته است به ویژه این یکه ماه رمضان نزدیک است و قنادان روغن کافی برای درست کردن زولبیا و بامیه ندارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.