افزایش ۵۵ درصدی جرایم سایبری در چهارمحال و بختیاری

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال جرایم فضای مجازی در استان ۵۵ درصد افزایش داشته است.

سردار امان‌اللهی گفت: مبارزه با قاچاق کالا از مهمترین وظایف نیروی انتظامی به شمار می‌رود و از ابتدای امسال تاکنون کشفیات کالای قاچاق در استان ۱۳۰ درصد افزایش یافته است.

در حوزه امنیت اقتصادی و مقابله با قاچاق کالا، ارزش ریالی کشفیات کالای قاچاق در استان یک‌هزار و ۱۹۳ میلیارد ریال ثبت شد که بیشترین کالا‌های قاچاق کشف شده در محور‌های ترانزیتی چهارمحال و بختیاری بود.


بیشتر بخوانید


در حوزه جرایم اقتصادی نیز کشفیات ۱۱ برابر نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشت و یک‌هزار و ۲۳۸ میلیارد ریال کالای احتکاری در استان کشف و ضبط شد که این جرایم مربوط به مواردی همچون احتکار کالا‌های اساسی، زمین‌خواری، فرار مالیاتی و اختلاس بوده است.

امسال در بخش مبارزه با قاچاق مواد مخدر، کشفیات آن ۱۰ درصد افزایش داشت که بیش از ۳.۵ تن مواد مخدر کشف و سه هزار و ۶۳۷ نفر دستگیر شدند و دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر هفت درصد افزایش یافت و در این مدت ۳۴ باب اماکن و منازل توزیع مواد مخدر پلمب شد.

پلیس به آداب و رسوم احترام می‌گذارد، اما با هرگونه رفتار ناهنجار و غلط که موجب سلب آسایش مردم شود مقابله خواهد کرد.

در مقوله پیشگیری از وقوع جرایم فضای مجازی نیز دو هزار و ۱۵۰ فقره سامانه که اقدامات خلاف مقررات داشتند، شناسایی و در این راستا یک‌هزار و ۱۰ پرونده تخلف تشکیل شده که این جرایم افزایش ۵۵ درصدی داشت.

نظارت بر اماکن، اصناف و بازار از دیگر برنامه‌های پلیس اماکن است که ۳۵هزار و ۷۸۸ فقره بازدید از اماکن و اصناف استان از ابتدای امسال تاکنون انجام و ۲۹هزار و ۹۸۲ مورد تذکر و چهار هزار و ۲۶۴ اخطاریه صادر شده است.

در ایام نوروز دو هزار و ۳۵۰ نفر نیروی انتظامی در دو شیفت فعالیت دارند و همچنین ۱۱ ایستگاه پلیس در نقاط مختلف مستقر و ۲۷۲ دستگاه خودرو در ماموریت نوروز فعال خواهند بود.

در افکارسنجی‌ها و سامانه ۱۹۷ نظارت همگانی که صورت گرفت، تماس‌ها نسبت به مدت مشابه پارسال پنج درصد افزایش، تقدیر و تشکر هشت درصد افزایش وجود داشت.

در مراکز مشاوره چهارمحال و بختیاری یک هزار و ۱۷۳ مورد خدمات ارائه شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد رشد داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.