مردم پایه اصلی و اساسی انقلاب هستند

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: مردم پایه اصلی و اساسی انقلاب هستند که با حضور آنان، قدرت و اعتبار ملی در کشور موج می‌زند.

سردار کارگر در آیین اختتامیه نهمین کنگره ملی ادبیات پایداری در دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه تولید آثار در حوزه ادبیات پایداری و مقاومت به ویژه پرداختن به دوران دفاع مقدس از عرصه‌های مهم جهاد تبیین است، گفت: در این راستا، مخاطب‌شناسی و حرکت در مسیر ذائقه نسل جوان باید مد نظر قرار گیرد.

نقش ادبیات به ویژه ادبیات پایداری در انتقال فرهنگ مقاومت بی‌بدیل است و در مسائل فرهنگی لازم است از بهترین ابزار از جمله زبان هنر و ادبیات برای انتقال مفاهیم بهره‌گیری شود.


بیشتر بخوانید


اقدامات مختلفی برای گسترش ادبیات پایداری و نهادینه کردن فرهنگ مقاومت و ایستادگی در کشور انجام شد، اما این حجم کار ناکافی است و برای دستیابی به موفقیت‌های اساسی در این زمینه به همراهی و همکاری همه‌جانبه دستگاه و نهاد‌های فرهنگی نیاز است.

تبیین دفاع مقدس از امورات مهم است تا به شکلی شایسته وقایع و حقایق این دوران برای عموم مردم بیان شود.

مردم پایه اصلی و اساسی انقلاب هستند، مردمی که به پشتوانه عنایت الهی و با رهبری امام راحل (ره)، انقلاب را شکل دادند و امروز نیز با حضور آنان، قدرت و اعتبار ملی در کشور موج می‌زند و دنیا نیز به این قدرت اذعان دارد.

بیانات مقام معظم رهبری در اولویت‌بخشی به قدرت فرهنگی، معنوی و روحی برای تحقق قدرت ملی است که نویسندگان، پژوهشگران و محققان حوزه ادبیات پایداری این توان را دارند تا به زیبایی این قدرت را شکل دهند و برای هر گروه سنی، مطلب متناسب با آن گروه را تولید و عرضه کنند.

پژوهشگران و نویسندگان فعال در این حوزه در عرصه جهاد فی سبیل الله قدم می‌گذارند.

امید می‌رود به زودی با برگزاری کنگره‌ها و همایش‌های مختلف و رونق‌بخشی به این گونه برنامه‌ها، زمینه فعالیت هرچه بهتر در این عرصه مهیا شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار