جاده‌های شمالی خراسان رضوی مه گرفته است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: بر اساس گزارش راهداران و سامانه‌های نظارتی پدیده مه‌گرفتگی در جاده‌های شمالی این استان موجب کاهش دید افقی رانندگان شده است.

ابراهیم نصری گفت: هم اکنون مه غلیظ در گردنه تیوان جاده درگز - قوچان و گردنه مزداوند در جاده مشهد- سرخس و جاده مشهد-کلات موجب کاهش دید افقی رانندگان شده است.

او گفت: پدیده مه گرفتگی صبح امروز متفاوت با مه گرفتگی‌های معمول صبحگاهی است و اکنون مه غلیط جاده پرتردد مشهد-چناران را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

بر اساس اعلام مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی انتظار می‌رود بارش‌ها به تناوب و در برخی نقاط همراه با کاهش دما و وزش باد شدید تا پایان هفته جاری ادامه داشته باشد.

۵۱ گردنه در راه‌های شهری به طول ۵۴۵ کیلومتر، ۱۷۲ گردنه در راه‌های روستایی به طول ۵۷۴ کیلومتر و ۱۳۶ منطقه کولاک‌گیر و مه‌گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر در استان خراسان رضوی وجود دارد.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیر آسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راه‌ها قرار دارد.

برچسب ها: مه گرفتگی ، کاهش دید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.