کشف بیش از ۵ هزار انواع مواد محترقه در کاشان

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از کشف ۵ هزار و ۸۰۰ عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز در شهرستان خبر داد.

سرهنگ ستاد حسین بساطی گفت: ماموران در هماهنگی با دادستان عمومی و انقلاب کاشان و بازرسی از منزل متهم پنج هزار و ۸۰۰ عدد مواد محترقه غیرمجاز، ۴۳ عدد نارنجک پرخطر و ۱۶ کیلو و ۶۰۰ گرم مواد اولیه تولید ترقه‌های دست ساز پرخطر را کشف کردند.

خرید، نگهداری، حمل، توزیع و فروش مواد منفجره و مواد محترقه جرم است و متخلفان مطابق ماده ۱۲ قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات مجازات خواهند شد.

او می‌گوید: همچنین ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی کاشان با همکاری عوامل ناحیه مقاومت بسیج، از فعالیت جوانی در زمینه تهیه و توزیع مواد محترقه غیر مجاز آگاه شدند و مراتب را در دستور کار خود قرار دادند.

به گفته او، والدین با کنترل رفتار‌های فرزندان خود در چهارشنبه آخر سال، از نگهداری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش‌بازی دستی توسط فرزندانشان جلوگیری کنند.

فرماندهی انتظامی‌ شهرستان کاشان گفت: پلیس با هنجارشکنان و برهم زنندگان آرامش مردم و جامعه در آستانه آخرین چهارشنبه سال و چهارشنبه‌سوری بدون اغماض و مماشات برخورد خواهد کرد.

سرهنگ بساطی گفت: همواره حفظ امنیت و آرامش جامعه یکی از اولویت‌های نیروی انتظامی بوده و ایجاد بی‌نظمی و سلب آرامش مردم خط قرمز پلیس است.

او می‌گوید: والدین و خانواده‌ها هشدار‌های پلیس را در زمینه حوادث احتمالی چهارشنبه‌سوری جدی بگیرند تا فرزندانشان دچار آتش‌سوزی یا نقص عضو نشوند.

به گفته او، والدین از نگهداری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش‌بازی دستی توسط فرزندان جلوگیری کنند تا آن‌ها سرود شاد زندگی را در صدای مهیب نارنجک و مواد محترقه به سکوت و غم تبدیل نکنند.

فرمانده انتظامی کاشان گفت: با پرهیز از رفتار‌های پرخطر زندگی را برای خود و دیگران تلخ نکنند.

سرهنگ بساطی گفت: آرامش روحی، روانی و سلامت جسمی مردم از اولویت‌های پلیس است، چنانچه فردی بخواهد به حقوق مردم تعدی کرده و با ایجاد بی‌نظمی در جامعه آرامش مردم را به هم بزند، پلیس با قاطعیت با او برخورد خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.