آماده‌باش آتش‌نشانان کرمانی در تعطیلات نوروز

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، از آماده‌باش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان در ایام نوروز خبر داد.

رضا میرزایی با بیان اینکه آتش‌سوزی منزل از مهم‌ترین حوادث احتمالی این ایام است، گفت: کوچک‌ترین بی‌احتیاطی ممکن است عواقب مالی و جانی جبران‌ناپذیری به‌همراه داشته باشد و حتی خسارات جانی و مالی به دیگران نیز وارد کند.

به گفته او شهروندان در صورتی که قصد دارند بیش از یک روز منزل خود را ترک کنند، کلید خانه را برای اقدام به‌موقع در مواقع خطر، به شخص قابل اطمینان خود بسپارند.

میرزایی می‌گوید: همچنین لازم است شهروندان از قراردادن هرگونه وسیله اضافه و یا اثاثیه منزل در بالکن منزل خودداری کنند؛ زیرا امکان دارد اجسام در اثر وزش باد بر روی عابران سقوط کنند یا در اثر افتادن مواد آتش‌زا، آتش‌سوزی رخ دهد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، بر خودداری از نگهداری ظروف و مواد قابل اشتعال یا کپسول گاز اضافه در محیط خانه تأکید کرد و گفت: بهتر است این‌گونه وسایل در خارج از محیط منزل به مکانی مناسب انتقال داده شود.

او در رابطه با رعایت نکات لازم در هنگام خروج از منزل گفت: همراه داشتن کپسول آتش‌نشانی و جعبه کمک‌های اولیه الزامی است.
میرزایی می‌گوید: همچنین لازم است افراد از قرار دادن سیلندر گاز، گالن‌های حاوی بنزین یا نفت و مواد آتش‌زا در صندق‌عقب خودرو پرهیز کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری، در مورد آماده‌باش کامل سازمان آتش‌نشانی در تعطیلات نوروز گفت: امسال نیز همانند سال‌های گذشته سازمان آتش‌نشانی کرمان با برنامه‌های تعیین‌شده جهت حوادث احتمالی در تعطیلات نوروز و شب چهارشنبه آخر سال در آماده‌باش کامل است.

میرزایی گفت: نیرو‌های این سازمان به محض اطلاع از هر نوع حادثه از طریق مرکز فرماندهی کنترل ۱۲۵ سازمان، در کوتاه‌ترین زمان در محل حادثه حضور خواهند یافت.

او همچنین به پویش «نه به چهارشنبه سوری خطرناک» نیز اشاره کرد و گفت: این پویش برای همکاری و همراهی افراد با سازمان آتش‌نشانی برای جلوگیری از حریق و حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال، راه‌اندازی شد تا مانند سه سال گذشته بتوانیم با اطلاع‌رسانیِ هشدار‌های ایمنی، آمار حریق و حوادث را کاهش دهیم.

او خطاب به همشهریان در خصوص گردش در طبیعت گفت: از روشن کردن آتش در محیط باز و در نزدیکی علف‌های خشک و یا درختان، جداً خودداری کنند.

میرزایی گفت: از همشهریان می‌خواهیم در ۱۳ فروردین (روز طبیعت)، با رعایت نکات ایمنی و حفظ محیط زیست، روز بدون حادثه و خاطره‌انگیزی داشته باشند.

برچسب ها: آتش سوزی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار