حمله با سلاح سرد به کارکنان موزه نیویورک

بنابر اعلام پلیس آمریکا در حمله مسلحانه یک مرد به موزه هنر مدرن نیویورک، دو تن از کارکنان زخمی شدند.

آسوشتیدپرس گزارش داد قربانیان، یک مرد ۲۴ ساله و یک زن ۲۴ ساله، که اواخر روز شنبه در بیمارستان بلوو بستری شدند در وضع پایدار قرار دارند.

براساس تصاویری که مردم در رسانه‌های اجتماعی منتشر کردند پس از این چاقوکشی بازدیدکنندگان موزه با سردرگمی و هرج و مرج به سمت خروجی‌ها می‌دویدند.

جان میلر، معاون کمیسر اطلاعات و مبارزه با تروریسم نیویورک، گفت عضویت این مرد به علت دو حادثه جداگانه با رفتار‌های اوباشگرانه در موزه در روز‌های اخیر، باطل شده بود.

میلر گفته نامه‌ای مبنی بر اطلاع مظنون از عضویت منقضی شده اش در روز جمعه ارسال شده بود، اما او شنبه به موزه آمد و گفت قصد دارد فیلمی را در آنجا ببیند.

میلر گفت او سپس از اطلاع لغو عضویت خود ناراحت شد و به این دو نفر چاقو زد. زخمی‌های ناشی از این چاقوکشی در عرض چند دقیقه سریعاً به بیمارستان منتقل شدند.

میلر گفت ویدئو نشان می‌دهد که مظنون پس از ترک موزه به کدام سمت رفته است. پلیس اواخر شنبه شب عکس‌های مهاجم را به اشتراک گذاشت و از مردم برای یافتن او کمک خواست. اریک آدامز شهردار نیویورک شامگاه شنبه در توئیتی نوشت از این حمله مطلع شده است، اما جان زخمی‌های‌ای حادثه به سبب این جراحات در خطر نیست.

موزه هنر مدرن نیویورک که در سال ۱۹۲۹ تأسیس شد، یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری نیویورک است و در سال ۲۰۲۰ بیش از ۷۰۰ هزار بازدیدکننده داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار