ارسال ۹۰ مقاله به دبیرخانه نهمین کنگره ملی ادبیات پایداری

۹۰ مقاله به دبیرخانه نهمین کنگره ملی ادبیات پایداری در چهارمحال و بختیاری ارسال شد.

سرهنگ ذوالفقاری مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری آیین اختتامیه نهمین کنگره ملی ادبیات پایداری در ۲۳ اسفندماه امسال در شهرکرد گفت: ۹۰ مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه این کنگره ملی در استان ارسال شد.

هشت دوره گذشته این کنگره ملی در دانشگاه کرمان برگزار شده بود که نهمین دوره این کنگره ملی در دانشگاه شهرکرد برگزار خواهد شد.


بیشتر بخوانید


ارسال مقاله به دبیرخانه این کنگره ملی نسبت به دوره گذشته رشد سه برابری داشت که از بین مقالات ارسال شد ۷۰ مقاله در این کنگره مورد پذیرش قرار گرفت و مقالات پذیرش شده در فصلنامه‌های علمی و پژوهشی کشور منتشر خواهد شد.

موضوعات تکراری حذف شده و موضوعات کنگره به روز رسانی شده و موضوعاتی که قابلیت تدریس در دانشگاه را داشته باشند برای برگزاری این دوره از کنگره انتخاب و تایید شد.

پیگیری مطالبه مقام معظم رهبری، شناسایی نویسندگان و برترین‌های ادبیات پایداری، استفاده از ظرفیت دانشجویان و فعالان در تولید محتوای ادبیات پایداری، پرداختن به آثار ادبیات پایداری و معرفی عوامل اثرگذار و نقش آفرین به نسل جوان با زبان علم از اهداف برگزاری این کنگره ملی است.

برای برگزاری این کنگره ۳۰ داور از سطح کشور ارزیابی مقالات را انجام دادند و مقالات پذیرش شده به عنوان محتوای درسی در دانشگاه‌ها استفاده خواهد شد.

در کشور در چهار دهه اخیر ادبیات پایداری در عرصه شعر و نثر جریان قالب شده است که علت آن وقوع ۲ حادثه مهم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بود و هر ۲ اثرات عمیقی در گونه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی داشتند.

این ۲حادثه بزرگ در جمهوری اسلامی زمینه را فراهم کرد تا نویسندگان، شاعران و هنرمندان به تولید آثار ادبی در قالب‌های شعر، نمایش نامه، فیلم‌نامه، خاطره نویسی، سفرنامه و داستان نویسی بپردازند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.