رحیمی:

۱۴۰ میلیارد تومان بهای وش پنبه کاران دارابی پرداخت شد

مدیرسازمان تعاون روستایی استان فارس گفت: بهای ۵۵۰۰ تن وش پنبه‌کاران داراب به مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان به حساب کشاورزان واریز شد.

هدایت اله رحیمی به برداشت پنبه در شهرستان داراب به صورت سنتی و مکانیزه اشاره کرد و گفت: شرکت پنبه‌کاران داراب در امسال توانست پنج هزار و ۵۰۰ تن وش پنبه را به صورت توافقی از کشاورزان دارابی خریداری و بهای کامل پنبه را به مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان طی دو ماه، بدون کمک دولتی و با فروش استحصالات و دریافت تسهیلات تسویه کند.

او گفت: شرکت پنبه کاران داراب با توزیع بذر مرغوب مورد نیاز کشاورزان و برداشت مکانیزه توانست موجبات توسعه کشت و افزایش تولید پنبه در شهرستان داراب را فراهم کند.

به گفته رحیمی، با نگاهی به گذشته روند کاشت، برداشت و فروش پنبه در شهرستان داراب و تحولی که در چند سال اخیر در آن صورت گرفته است، می‌توان به تحولات چند ساله اخیر شرکت پنبه‌کاران داراب در توسعه کشت مکانیزه و افزایش راندمان تولید، کاهش هزینه‌ها و بالابردن سطح اقتصادی پنبه‌کاران داراب پی برد و با توجه به برنامه وزیر جهاد کشاورزی، این شرکت آمادگی کامل جهت کشت قراردادی پنبه در سال زراعی آینده را داراست.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس گفت: برای اولین بار طرح کشت مکانیزه پنبه توسط شرکت پنبه کاران داراب در سطح ۲۰۰ هکتار به صورت قراردادی در شهرستان داراب اجرا شده است و دراین طرح تمام هزینه‌ها از کاشت تا برداشت به عهده شرکت بوده که بعد از برداشت محصول، کشاورزان طرف قرارداد هزینه‌ها را به شرکت پرداخت کردند.

رحیمی گفت: در برداشت مکانیزه پنبه هزینه‌های کشاورزان به میزان حدود ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌کند و راندمان تولید نیز افزایش می‌یابد و در برداشت مکانیزه، پنبه باکیفیت عالی برداشت می‌شود و صنایع نساجی را راغب به خریدن پنبه داخلی می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.